نام برندگان جوایز معتبر پولیتز ۲۰۱۵
کد خبر: ۱۳۸
تاریخ انتشار: 2015 April 27    -    ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
برندگان جوایز معتبر پولیتزر ۲۰۱۵ در بخش‌های ادبی‌، هنری و روزنامه‌نگاری معرفی شدند.
برندگان جایزه پولیتزر سال ۲۰۱۵ در حالی در بخش‌های گوناگون اعلام شدند که «آنتونی دوئر» برای رمان «تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم» موفق به کسب این جایزه معتبر در بخش ادبیات داستانی شد.

بنابر اعلام هیئت داوران جوایز پولیتزر، این رمان که الهام گرفته از کتاب «وحشت جنگ جهانی دوم است» به دلیل «فصول کوتاه که به ماهیت بشر و قدرت متناقض تکنولوژی می‌پردازد» به عنوان برنده بخش ادبیات داستانی جوایز پولیتزر انتخاب شده است.

در بخش ادبیات غیر داستانی «انقراض ششم: یک تاریخ غیرطبیعی» از «الیزابت کولبرت» جایزه پولیتزر سال ۲۰۱۵ را از آن خود کرد و هیئت داوران این کتاب را به عنوان کاوشی در طبیعت که خواننده را مجاب به تفکر در تهدید رفتار انسانی در جهان گوناگونی‌های شگفت‌انگیز می‌کند معرفی کردند.

نام برندگان جوایز معتبر پولیتز ۲۰۱۵

همچنین «جورج پرادلو» برای مجموعه شعر «دایجست» موفق به کسب جایزه پولیتزر در بخش شعر شد و جایزه پولیتزر در بخش تاریخ نیز به «الیزابت‌ای. فن» برای کتاب «رویارویی در قلب دنیا: تاریخ مردم سرخپوست ماندان» اعطا‌ شد.

«پاپ و موسیلینی: تاریخ اسرارآمیز پیوس یازدهم و ظهور فاشیسم در اروپا» نوشته «دیوید آی. کرتزر» نیز در بخش بیوگرافی جایزه را از آن خود کرد و در بخش روزنامه‌نگاری نیز نشریه‌های نیویورک تایمز، لس‌آنجلس تایمز، وال‌استریت ژورنال و واشنگتن پست به ترتیب بیشترین جوایز را کسب کردند.
برندگان جوایز پولیتزر جایزه‌ای نقدی به مبلغ ۱۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار