دلیل حسادت مردان اینهاست
کد خبر: ۱۳۷۵۵
تاریخ انتشار: 2015 October 06    -    ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
 دکتر میرزایی کارشناس ارشد روان‌شناسی خصوص حسادت گفت: حسادت یکی از شایع‌ترین هیجانات انسانی است که مستقیماً به روابط بین افراد مربوط می‌شود که در نتیجه آن فرد احساس آشفتگی – ضعف و ناتوانی – پوچی و ترس شدید خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه حسادت‌های عاشقانه منجر به خود آزار شدن خود فرد میشود، تصریح کرد: این حس بیش از همه خود فرد را آزار خواهد داد و زمانی بروز می‌یابد که فرد احساس کند رابطه و موقعیتی که برایش از اهمیت زیادی برخوردار بوده توسط فرد دیگری در معرض تهدید است.

 

میرزایی ادامه داد: این احساس در موارد گوناگونی از جمله روابط عاطفی همسران بروز می‌کند و اغلب این ترس‌ها وابسته به یک ترس درونی است که علاوه بر آزار دهنده بودن برای فرد استرس و نگرانی را به ارمغان می‌آورد.

 

این عضو بسیج پزشکی با اذعان به اینکه ترس از مقایسه شدن یکی از عوامل حسادت عاشقانه است، افزود: ترس از مقایسه شدن یکی از دلایل حسادت در روابط عاطفی است چرا که می‌ترسند پس از این مقایسه بدتر به نظر برسند.

 

این روان‌شناس اظهار کرد: معمولا این افراد حسود با سؤالاتی مواجه هستند و دائم آنرا خود تکرار می‌کنند اما این دسته از افراد اسیر احساسات آزاردهنده ترس و نگرانی – کمبود و بی‌کفایتی و عدم امنیت خواهند شد و گاهی این حس به حدی قوی خواهد شد که به شک و بددلی تبدیل می‌شود چرا که فرد احساس می‌کند همسرش با فرد دیگری در یک ارتباط صمیمی قرار دارد.
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار