بالاخره خودرو ارزان می شود یا خیر!
کد خبر: ۱۳۷۳۲
تاریخ انتشار: 2015 October 07    -    ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
 محمد‌رضا خان‌محمدی اظهار کرد: مشکل تولید خودروی بی کیفیت و گران مربوط به تولیدکنندگان است و در این رابطه نباید به دولت انتقادی کرد چرا که براساس آمایش صنعتی، کشور نباید وارد صنعت خودروسازی می شد.

نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان هر ساله هزینه­ های گزافی را صرف واحد R&D کرده اند این در حالی است بهبودی در کیفیت خودروها و رفاه مصرف کنندگان حاصل نشده است.

خان‌محمدی افزود: با این حال، در این سال ها روند کیفی خودروسازان رو به رشد بوده اما سرعت بخشیدن به این روند در یک یا دو سال امکانپذیر نیست و به یک دهه زمان نیاز دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات آتی مانند کاهش قیمت خودرو تا پایان سال گفت: برای پایین آوردن قیمت عوامل مختلف تأثیرگذار است باید همه آن تک تک بررسی شده و حل و فصل شود. انتظار می رود با اعمال شیوه های مدیریتی جدید و ارزان شدن مواد اولیه، قیمت خودرو تا پایان سال کاهش یابد.

نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حمایت های دولتی از خودرو سازان گفت: دولت نباید فقط با اتکا به تعرفه به دنبال حفظ تولید ملی باشد و برای خودورسازان حاشیه امن ایجاد کند.

خان محمدی افزود: خودروسازان داخلی همواره مایلند با خودروسازان خارجی همکاری کنند، با این حال رابطه متقابل خودروسازان داخلی و خارجی باید یا ظرفیت کامل خودروسازان باشد.

وی ادامه داد: خودروسازان خارجی که می خواهند با خودرسازان ایرانی همکاری کنند باید آخرین استانداردها و پیشرفت های به روزشان را در کشور اجرا کنند تا محصولات با کیفیت بهتری به مردم عرضه شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دیگر وقت آن رسیده که خودروسازان تدبیری برای کیفیت پایین و قیمت بالای خودروها بیاندیشند و از این حاشیه امن ایجاد شده خارج شوند.

خان‌محمدی درباره راهکارهای کاهش قیمت خودرو از سوی تولیدکنندگان گفت: خودروسازان باید سرمایه های خود را از بخش های مختلف که در آن وارد شده اند به سمت واحدهای تولیدی هدایت کنند.

وی افزود: در خودروسازی های کشور شرکت های هرمی وجود دارد که مدیران باید آنها را منحل کرده و منابع مالی بکار رفته درآنجا را برای افزایش تولید، ارتقای بهره وری و کاهش هزینه ها صرف کنند.

میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار