افزایش گرایش اسکاتلندی‌ها به دین اسلام
کد خبر: ۱۳۷۱۶
تاریخ انتشار: 2015 October 06    -    ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
مقامات مسجد مرکزی «گلاسگو» می‌گویند شاهد افزایش گرایش اسکاتلندی‌ها به دین اسلام هستند.

روزنامه «اسکاتلند هرالد» در این باره نوشت: مسجد مرکزی گلاسکو به تنهایی شاهد مسلمان شدن بیش از ۲۰۰ اسکاتلندی در سال است.

افزایش گرایش مردم اسکاتلند به اسلام سبب شده که مساجد سراسر این کشور گروه‌هایی برای حمایت از تازه‌مسلمانان راه‌اندازی کنند تا از آنان در برابر مشکلات اجتماعی حمایت کنند.


هانا، ۲۵ ساله، یک مدیر اسکاتلندی است که با وجود همه تلاش‌هایی که برای سیاه‌نمایی علیه اسلام می‌شود به تازگی مسلمان شده است.


وی که نام خانوادگی خود را به دلیل مسائل امنیتی مطرح نمی‌کند، گفت: «من در دوره تحصیل خود در زمینه مطالعات تطبیقی ادیان، مجبور بودم که متون ادیان مختلف را تحلیل و بررسی کنم. پس از مدتی متوجه شدم که در حال کشیده شدن به سمت اسلام هستم».


هانا ادامه داد: بار دیگر شروع به خواندن کردم، اما این بار با احساسات و شور بیشتر و فهمیدم که سادگی اسلام را بسیار دوست دارم.

وی پس از شش ماه فکر کردن تصمیم می‌گیرد که مسلمان شود و تابستان امسال به مسجد مرکزی گلاسگو می‌رود تا شهادت دهد که خدایی جز خدای یگانه نیست.


داستان تشرف هانا و دیگر جوانان اسکاتلندی به اسلام از سوی مرکز مسجد مرکزی گلاسکو در اینترنت قرار داده شد.

مسجد مرکزی گلاسگو می‌گوید: شمار تازه‌مسلمانان به تدریج در حال افزایش است و در حال حاضر هر هفته بیش از ۴ بار مراسم تشرف در آن برگزار می‌شود.

مسجد مرکزی گلاسکو به همراه مسجد مرکزی ادینبورو گروه‌هایی را برای حمایت از این تازه‌مسلمانان راه‌اندازی کرده‌اند.


هرچند تعداد دقیق تازه‌مسلمانان در اسکاتلند مشخص نیست، اما بنابر آمار سازمان «فیث میترز» هر سال ۵۲۰۰ نفر به جمعیت سه میلیونی مسلمانان در سراسر بریتانیا اضافه می‌شوند.


اکثریت تازه‌مسلمان در اسکاتلند را بانوان تشکیل می‌دهند.


هانا می‌گوید: به نظر من در اسلام زنان و مردان با هم برابر هستند اما تفاوت‌هایی دارند. مسائلی هم که در مورد برابری زن و مرد در اسلام مطرح می‌شود، ریشه‌های فرهنگی دارد.


رضی محمد، از مسئولان مسجد مرکزی گلاسکو می‌گوید: افزایش گرایش مردم اسکاتلند به اسلام دلایل مختلفی دارد اما جالب است که پس از حادثه یازده سپتامبر که با هدف مقصر نشان دادن مسلمانان انجام شد، مردم زیادی شروع به تحقیق در مورد اسلام کردند و بسیاری به اسلام روی آوردند.

محمد گفت: بعد معنوی دین اسلام نیز مسئله مهمی است. آن‌ها پیشتر بخشی از دنیای مادی بودند و مشغول سود و سودا بودند اما امروز به دنبال معنای عمیقتری برای زندگی خود هستند.
خبرگزاری قرآن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار