دانش‌آموزان پاستیل نخورند
کد خبر: ۱۳۷۱۳۶
تاریخ انتشار: 2019 February 22    -    ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مواد آرایشی- بهداشتی مورد تائید سازمان غذا و دارو دارای برچسب اصالت کالا هستند که این برچسب مانند شناسنامه کالا بوده و معرف کیفیت آنها است .

دانش‌آموزان پاستیل نخورند

 دکتر امام بخش قائدی با بیان اینکه مردم باید کالایی خریداری کنند که برچسب اصالت کالا داشته باشد، افزود: آزمایشگاه‌های مرجع تشخیص کنترل کیفی، با انجام آزمایش‌های مختلف مواد سازنده محصولات آرایشی-بهداشتی و غذایی را با مندرجات روی کالا تطبیق داده و هرجا تضاد یا تخلفی محرز شود آن کالا را به شرکت تولید کننده بازگشت می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان،وی با تاکید بر عدم استفاده از کالاهای قاچاق اظهار کرد: اکثر این کالاها فاقد برچسب اصالت کالا بوده و استفاده از آنها صدمات جبران ناپذیری به سلامت فرد وارد می‌کند که مبتلا شدن به سرطان به دلیل وجود سرب در مواد آرایشی از پیامدهای آن است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: نظارت کارشناسان بهداشت به کالاهای آرایشی-بهداشتی و محصولات غذایی موجود در بازار با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام و پس از بررسی کارشناسان بهداشت و با تائید آزمایشگاه‌های مرجع کالاهای تولیدی و وارداتی که از سلامت و کیفیت استاندارد برخوردار نیستند از سطح بازار جمع‌آوری می‌شوند.

قائدی ضمن هشدار به والدین، دانش‌آموزان را از خوردن پاستیل‌های وارداتی بدون برچسب اصالت کالا منع کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود که در بازار و به خصوص در بوفه مدارس پاستیل‌هایی عرضه می شود که با وجود رنگ و طمع اغواکننده از سلامت و اصالت لازم برخوردار نبوده و در بسیاری از موارد موجب بیماری و حتی مشکلات جبران‌ناپذیری در دانش‌آموزان می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر آموزش دانش‌آموزان در شناخت و خرید مواد خوراکی با برچسب اصالت کالا از عموم مردم خواست ضمن تامین دارو، مواد غذایی و مواد آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود از منابع معتبر و با آرم سازمان غذا و دارو، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را بااستفاده از سامانه ttac.ir و یا شماره تلفن 1490 به این سازمان گزارش دهند

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار