روایت دختر ایزدی از اسارت در خانه ابوبکر بغدادی
کد خبر: ۱۳۶۹۹
تاریخ انتشار: 2015 October 06    -    ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
دختر 21 ساله ایزدی که به عنوان برده در خانه ابوبکر بغدادی سرکرده داعش حضور داشته می‌گوید بغدادی بیشتر اوقات انگلیسی صحبت می‌کرد.
 
یک دختر 21 ساله ایزدی که مدتی در اسارت داعش بوده اعلام کرده 20 روز در خانه «ابوبکر بغدادی» سرکرده داعش نگه داری می شده است.

«د.ع» از اهالی سنجار در استان نینوا بعد از حمله داعش به این منطقه به اسارت داعش در آمده روایت خود را از این حادثه به شبکه خبری «رووداو»، گفته است.

این دختر ایزدی گفته که بعد از اینکه به مدت 5 روز در سنجار پنهان شده بوده به وسیله تروریست های داعشی به همراه خواهرش به تلعفر و بعد از آن به رقه سوریه منتقل شده است.

وی که به همراه هزاران ایزدی به عنوان برده در یک مدرسه نگه داری شده می گوید که به همراه چند دختر دیگر به دلیل اینکه چشم های آبی و موهای طلایی داشته از دیگر اسرا جدا و به خانه بغدادی منتقل شده است.

د.ع می گوید داعش دختران اسیر را در محوطه ای جمع کرده و اعلام کرده که خلیفه برای بازدید خواهد آمد؛ وی ادامه می دهد: ما نمی دانستیم خلیفه کیست تا اینکه مردی وارد شد و بعد از اینکه همه را زیر نظر گرفت از سالن خارج شد ، بعد از آن من و دو دختر دیگر را از میان 60 دختری که آنجا بودند جدا کردند.

این دختر ایزدی می گوید که آنها را به خانه زیبایی در شهر رقه سوریه [محل حکومت گروهک تروریستی داعش] برده اند که هیچ پرچم و یا اثری از نگهبانان داعشی نبود و تنها چیزی که ما می دانستیم این بود که این خانه یکی از مسئولان بلندپایه داعش است ، به ما گفته بودند قرار است در این خانه خدمتکار باشیم ما تا آن زمان نمی دانستیم که این خانه سرکرده داعش است زیرا پیشتر تصویر یا عکسی از او ندیده بودیم.

وی ادامه می دهد به نظر می رسید این خانه بیشتر استراحتگاه بود زیرا رفت و آمد زیادی به آن نمی شد؛ بغدادی عموما روزها در خانه بود اما شب ها خانه را ترک می کرد و نیمه شب بازمی گشت؛ غذای او را از محل دیگری می آوردند که از کیفیت خیلی خوبی داشت.

دختر ایزدی درباره شخصیت سرکرده داعش نیز گفته: او به نظر آرام می آمد هیچگاه صدایش را بلند نکرد؛ اتاق مخصوصی داشت که در آن یک رایانه متصل به اینترنت بود، می دانستیم چیزی در آن اتاق هست زیرا به ما گفته بودند هیچگاه وارد این اتاق نشوید.

وی ادامه داد که میهمانان بغدادی بیشتر داعشی های آمریکایی و بریتانیایی بودند که بعد از برگزاری جلسات خانه اش را ترک می کردند؛ او (بغدادی) بیشتر به زبان انگلیسی صحبت می کرد و گاهی هم مطالعه می کرد.

این دختر ایزدی یک فرار ناموفق از خانه بغدادی داشته و بعد از اینکه به چنگال تروریست های داعش می افتد بار دیگر به خانه بغدادی برگردانده شده است.

وی می گوید یک زن و دو فرزند که به نظر می رسید همسر و فرزندان بغدادی بوده اند در آن خانه حضور داشتند و یک زن میانسال نیز در آن خانه کار می کرد که به او در فرار کمک کرده بود.

د.ع ادامه داد که بعد از اینکه برای بار دوم به دست داعش اسیر شده و به خانه بغدادی بازگردانده شده در یکی از شبها سرکرده داعش و نگهبانانش با عجله خانه را ترک کرده و او از این فرصت برای فرار مجدد استفاده کرده است.

این دختر ایزدی مدتی در خانه ای در سوریه خدمتکار بوده و نوامبر سال گذشته موفق شده با خانواده اش تماس بگیرد و بعد از آن به کردستان عراق بازگشته است.

خواهر این دختر نیز بعد از مدتی موفق شده از سوریه فرار کند و به کشورش بازگردد اما سرنوشت پدر، مادر، دو خواهر و سه تن از برادرانش که به دست داعش اسیر شده اند هنوز نامعلوم است.

د.ع می گوید وقتی به کردستان بازگشتم فهمیدم فردی که در خانه اش اسیر بودم ابوبکر بغدادی بوده و با دیدن تصاویرش بار دیگر ترس دوران اسارت به سراغم آمده است.

این دختر ایزدی به کمک یک سازمان حقوق بشری به اروپا سفر خواهد کرد تا در کشوری اروپایی پناهنده شود؛ د.ع می گوید دیگر نمی خواهد به کشورش بازگردد.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار