شهرهای زیبایی که بر صخره ها استوار شده اند
کد خبر: ۱۳۶۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2015 October 28    -    ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
اولین نگاه اجمالی به این شهرها می تواند برای شما نفس گیر باشد. شما می توانید هنگام نگاه کردن از یکی از این شهرها به اقیانوس یا زمین زیر پایتان ، هیجان هم زمانی را تجربه کنید.
شهر های زیبا بر روی صخره + تصاویر  برخی از شاهکارهای عجیب معماری در جهان ما وجود دارند که شاید جذابیت بیشتری نسبت به معماری های دیگر داشته باشند. اینها نه فقط ساختمان های زیبا، بلکه شهرهای ساخته شده روی صخره های بلند و یا حکاکی شده در سمتی از کوه ها هستند.

اولین نگاه اجمالی به این شهرها می تواند برای شما نفس گیر باشد. شما می توانید هنگام نگاه کردن از یکی از این شهرها به اقیانوس یا زمین زیر پایتان، هیجان هم زمانی را تجربه کنید. در اینجا به معرفی چند نمونه از جالب ترین شهرهای ساخته شده بر روی صخره ها می پردازیم.

کاستِلفُلیت د لا رُکا (Castellfollit de la Roca)

معماری عجیب, عکس شهر, عکس صخره 
کاستِلفُلیت د لا رُکا
 
کاستِلفُلیت د لا رُکا به عنوان یکی از زیباترین روستاها در منطقه کاتالونیا در اسپانیا در نظر گرفته می شود. این روستا بر روی صخره های مرمر سیاه بین دو رودخانه ساخته شده است. بسیاری از ساختمان ها به نظر در هوا معلق هستند و بر روی لبه صخره ها قرار دارند و می توانند این توهم را ایجاد کنند که هر لحظه در حال حرکت کردن هستند. اندازه تمام روستا کمتر از نیم مایل مربع می باشد. قدیمی ترین بخش روستا در قرون وسطی ساخته شد ، که از کوچه های تنگ با گوشه های تاریک تشکیل می شود. خانه ها در اینجا از سنگ های آتشفشان ساخته شده است.

رُکامادور (Rocamadour) 

معماری عجیب, عکس شهر, عکس صخره
 
رُکامادور
 
رُکامادور روستایی کوچک ساخته شده بر روی صخره ای در بالای تنگه رودخانه آلزو در جنوب غربی فرانسه می باشد. ساختمان های این روستا از سمت صخره رو به افزایش هستند. قدمت این روستا به قرن 12 بازمی گردد ، که در نتیجه جنگ و انقلاب فرانسه خالی از سکنه بوده است. اما امروزه دوباره توسط گردشگرانی که به احترام سنت آمادور به اینجا می آیند دوباره محبوب است. به گفته یک افسانه سنت آمادور شاهد مرگ سنت پیتر و سنت پل در روم بود ، و بعد از آن به این مکان سفر می کند و گوشه نشین می شود.

بُنیفاشیو (Bonifacio)

معماری عجیب, عکس شهر, عکس صخره
 
بُنیفاشیو
 
بُنیفاشیو  یا بونی‌فاسیو شهری در راس جنوبی جزیره کورسیکا یا جزیره کُرس می باشد. این شهر و استحکامات آن تا امتداد برخی از صخره ها گسترش یافته است که حدود 70 متر ارتفاع دارند. قسمت پایین این شهر توسط اقیانوس از بین رفته است به طوریکه ساختمان هایی که در لبه پرتگاه قرار دارند ، معلق به نظر می رسند. ظاهر دریا مانند شهری سفید است که در نور خورشید می درخشد و در آب های خشن پایین معلق است.

آکاپولکو (Acapulco) 

معماری عجیب, عکس شهر, عکس صخره
 
آکاپولکو
 
آکاپولکو در اصل استراحتگاه شهری در مکزیک است که از دهه ی 1950 محل گریزی برای ستاره های هالیوود و میلیونرها برجسته شد. اما هنوز هم به عنوان یک مقصد توریستی محبوب در میان مکزیکی ها و مقصدی برای تعطیلات بهاری و عید پاک در میان دانشجویان ایالت متحده می باشد. سفر به آکاپولکو بدون تماشای پرش غواصان از روی صخره ها به جریان های کم عمق آب کامل نمی باشد. آن ها این کار را از دهه 1930 انجام می دادند در حالیکه امروزه غواصان حرفه ای شده اند.

مِسا ورده (Mesa Verde)

معماری عجیب, عکس شهر, عکس صخره
 
مِسا ورده
 
مِسا ورده در جنوب غربی ایالت کلرادو ، دارای خانه های معروف است که روی صخره ساخته شدند و محل زندگی مردم آناسازی  باستان بود. این محل ممکن است مهم ترین آثار باستانی حفظ شده در فرهنگ بومی آمریکا در ایالت متحده باشد. در قرن 12 مردم آناسازی شروع به ساخت خانه ها در غارهای کم عمق و زیر صخره های معلق و در امتداد دیوارهای دره های عمیق کردند. برخی از این خانه ها به اندازه 150 اتاق بزرگ بودند. معروف ترین آنها کاخ های صخره ای و خانه های درخت صنوبر نامیده می شدند. در سال 1300 تمام مردم آناسازی مِسا ورده را ترک کردند اما ویرانه های باقی مانده تقریبا به طور کامل حفظ شدند. دلیل خروج ناگهانی آنها غیر قابل توضیح باقی ماند. نظریه ها از شکست محصول به دلیل خشکسالی تا نفوذ قبایل خارجی از شمال طبقه بندی می شوند.

پرتگاه باندیاگارا (Bandiagara Escarpment) 

معماری عجیب, عکس شهر, عکس صخره
 
پرتگاه باندیاگارا
 
باندیاگارا پرتگاهی صخره ای از سنگ ماسه در دُگون یا دوگون (Dogon) ، مالی (کشوری است در آفریقای غربی) است. این صخره ها با خانه های غار مانند باستانی برجسته شده اند. مردم غارهای خود را در پرتگاه صخره ها حکاکی کرده اند به طوریکه مرده های آنها در ارتفاعات سیل های برق آسا که در این منطقه رایج هستند دفن می شوند. آن ها ده ها روستا در امتداد صخره ها و بالای غارها ساخته اند. از قرن 14 تابه امروز مردم دوگون ساکنان این منطقه باقی ماندند.

رُندا (Ronda)

معماری عجیب, عکس شهر, عکس صخره
 
رُندا
 
رُندا یا روندا در ایالت مالاگا * در اسپانیا قرار دارد و برای صخره هایش مشهور می باشد. این منطقه در کوهی در ارتفاع 760 متری واقع شده است. این شهر توسط یک رودخانه که در تمام رُندا جریان دارد تقسیم شده است. سه پل برای عبور بر روی دره عمیق و باریک وجود دارد، به طوریکه شما می توانید از یک طرف به طرف دیگر رُندا بروید. معماری شهر تاثیر خودش را از رومی ها و مورها که زمانی در اینجا حکومت می کردند دریافت کرده است. رُندا به دلیل محل تولد گاو بازی و مهم ترین حلقه ی گاوبازی در اسپانیا متمایز می باشد.

آل حجاره (Al Hajjara)

معماری عجیب, عکس شهر, عکس صخره
 
آل حجاره
 
آل حجاره شهر صخره های تاریخی در کوه های هزار ، یمن واقع در غرب شهر مَناکاه یا مناخاه (Manakhah) می باشد.این یکی از چشم گیرترین و قابل دسترس ترین روستاهای کوهستانی در یمن است. این روستا به معنای واقعی کلمه با سنگ های معدنی که از کوهستان نزدیک برداشته شده بر روی کوه ساخته شده است. تاریخ آل حجاره به قرن 12 بازمی گردد. خانه های مستحکم آن از بلوک های عظیم و به شکل یک حصار بدون وقفه ساخته شده اند. مجموعه ای از انبار و مخازن غلات برای مقاومت در برابر محاصره های طولانی در کوه ها ساخته شدند.

پُسیتانو (Positano)

 معماری عجیب, عکس شهر, عکس صخره

 
پُسیتانو

پُسیتانو یا پوزیتانو یک شهر کوچک واقع در ساحل امالفی * در کُمپانیا می باشد و یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در ایتالیا است. به نظر می رسد این شهر از بالا تا پایین دامنه کوه تا ساحل پراکنده شده است. رشد و رونق این شهر در قرون وسطی بود و در اواسط قرن 19 نیمی از جمعیت رفتند. در قرن 20 با کمک نویسنده جان اشتاین که زیبایی های آن را تبلیغ کرد از یک روستای ماهیگیری ضعیف تبدیل به مقصد توریستی بسیار محبوب شد.

فیرا و اویا (Fira and Oia)

معماری عجیب, عکس شهر, عکس صخره
 
فیرا و اویا
 
سانتورینی * (Santorini) جزیره آتشفشانی از جزایر یونانی می باشد. این محل برای چشم اندازهای شگرف ، غروب خیره کننده از شهرهای فیرا و اویا ، خانه های سفید و آتشفشان فعالش معروف می باشد. اویا (Oia) بر روی یک صخره باشکوه مشرف بر آتشفشان فرو رفته در آب ساخته شده است. فیرا (Fira) ، پایتخت ، دارای خیابان های سنگ فرش شده سفید با مغازه ها،هتل ها و کافه ها است که بر روی لبه 400 متری صخره شهر قرار دارد.

ایران مطلب
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زینال بندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
0
2
بخشی از شهر ماکو هم بر روی صخره های زیبا ساخته شده که دیدنش خالی از لطف نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
0
0
یمن :(
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار