روشی برای جلوگیری از تکثیر ویروس ایدز
کد خبر: ۱۳۶۸
تاریخ انتشار: 2015 May 31    -    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰

پزشکان در یک بررسی جدید به راهکاری دست یافتند که با کمک آن می‌توان ویروس نقض ایمنی انسانی (HIV) را از بین برد و از تکثیر آن جلوگیری کرد.
پزشکان آمریکایی معتقدند با این شیوه، ویروس ایدز قادر به استفاده از قند موجود در جریان خون نخواهد بود و به این ترتیب از بین می‌رود.

در این بررسی پزشکان آمریکایی از ترکیبی آزمایشگاهی برای مسدود کردن مجرای عبور قند و دیگر مواد مغذی در سلول ایمنی استفاده کرده و دریافتند این ویروس در صورت کمبود قند قادر به تکثیر نیست. این روش مواد مغذی را از سلول‌های مضر دور نگه می‌دارد و به سلول‌های سالم هم آسیبی نمی‌رساند.

این روش تکنیکی مناسب برای مسدود کردن مسیر رساندن مواد مغذی به ویروس است. همچنین یافته‌های به دست آمده مسیری تازه را برای انجام مطالعات بیشتر در درمان ایدز، جلوگیری از مقاوم شدن این عفونت در برابر داروها و کاهش التهاب و پیری زودرس ارائه می‌دهد.

زمانی که ویروس ایدز وارد جریان خون بدن فرد می‌شود به سرعت سلول‌های CD4+T را پیدا کرده که هدایت‌گر سیستم ایمنی است. هنگامی که موقعیت این سلول‌ها مشخص شد به ذخیره گلوکز سلول دست پیدا کرده و برای تکثیر مجدد از آن بهره می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، «هری تیلور» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: این روش که رشد سلول‌های ایمنی را کاهش می‌دهد می‌تواند خطر التهاب را پایین آورده و مقاومت بلندمدت ویروس ایدز را از بین ببرد.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار