زباله یکی از 3 بحران جدی کشورهای جهان
کد خبر: ۱۳۵۸۹
تاریخ انتشار: 2015 October 05    -    ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: امروزه زباله یکی از سه بحران جدی کشورهای جهان محسوب می‌شود و مدیران شهری را مجبور به برنامه‌ریزی‌های کلان در این حوزه کرده است.

 «مجتبی منتظری»، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در راستای برگزاری تئاتر خیابانی در بوستان‎های شهر اظهار کرد: موضوع آموزش به‌ویژه آموزش شهروندی عامل اساسی در ارتقاء فرآیندهای توسعه بشمار می‎رود.

وی افزود: به‌طور کلی شرایط اساسی شکوفایی و بالندگی هر جامعه در توسعه‌ی سرمایه‌های انسانی و تربیت آن‌ها نهفته است.

منتظری تصریح کرد: آموزش و به‌خصوص آموزش شهروندی عامل اساسی در ارتقاء فرآیندهای توسعه بشمار می‌روند و می‌تواند سهم بسزایی در مشارکت کامل توده‌های مردم در پیشرفت خود و در نظارت فعالانه نسبت به تغییرات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه در هر یک از این بخش‌ها نیاز به آموزش شهروندی ضروری است و یکی از مسائلی که امروزه کشورها را با معضل جدی روبرو کرده است موضوع پسماندهای شهری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ادامه داد: شهروندان به‌عنوان تولیدکنندگان زباله‌ها نقش اساسی را در مدیریت زباله‌‎های شهری دارند در همین راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در کنار طرح‌های دیگر آموزش شهروندی خود، طرح تئاترهای خیابانی را در دستور کار قرار داد.

منتظری خاطرنشان کرد: این برنامه‌ی نمایشی - آموزشی توسط دو گروه اجراکننده‌ی برنامه‌های نمایش زنده استانی، 9 اجرا با موضوعات کاهش تولید زباله، تفکیک در مبداء و زمان مناسب انتقال زباله به مخازن را در بوستان‌های شهر به اجرا گذاشتند.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار