جزییات جنایت هولناک در خیابان قیام +عکس
کد خبر: ۱۳۵۵۲
تاریخ انتشار: 2015 October 05    -    ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
در مورخه 02/07/1394 فردي  با مراجعه به کلانتري116 مولوي اعلام داشت که فرزندش بنام محسن 24ساله ، در خيابان ري - روبروي پارک کوثر در درگيري با چند جوان ، بر اثر ضربات قمه و چاقو مصدوم و به بيمارستان منتقل شده اما با وجود اقدامات درمانی و بر اثر شدت جراحت وارده فوت کرده است.

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
تحقیقات از محل درگیری :
 
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل درگیری به تحقیق از شاهدان صحنه درگیری پرداختند ؛ تعدادی از اهالی و کسبه محل در اظهارات خود عنوان نمودند : جوانی قد بلند ( مقتول ) با چند جوان دیگر درگیر شده بود و در حالیکه هر دو طرف سلاح سرد ( شمشیر و قمه ) همراه خود داشتند ، ضرباتی را به سمت یکدیگر پرتاب می کردند که در این بین مقتول مورد اصابت چندین ضربه از ناحیه سینه ، سر و بازو قرار گرفت و ضاربین نیز پس از آن به سرعت از محل متواری شدند. 






 
در ادامه تحقیقات و با شناسایی تعدادی از مراکز تجاری محل درگیری که مجهز به دوربین های مداربسته بودند ، تصاویر زمان درگیری از این دوربین های استخراج و مورد بازبینی قرار گرفت .

شناسایی عاملین جنایت :
 
با بدست آمدن تصاویر درگیری ، تصاویر پنج جوان ضارب توسط اهالی و کسبه محل مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که تمامی آنها ساکن منطقه امامزاده یحیی می باشند .

با شناسایی سجاد ( هادی ) ، سلیم ، حمید ، اسماعیل ( هر چهار نفر 18 الی 19 ساله ) و سعید ( 27 ساله ) ، کارآگاهان به محل سکونت آنها مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که هر 5 نفر آنها از بستگان نزدیک یکدیگر بوده و همگی آنها نیز پس از ارتکاب جنایت ، از محل سکونت خود متواری شدند .
 
تسلیم شدن متهمین پرونده :
 
در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان به آموزش و مشاوره خانواده متهنین پرداخته تا در خصوص معرفی متهمین به پلیس با آنها همکاری نمایند ؛ سرانجام با ارائه مشاوره های لازم از سوی کارآگاهان ، ابتدا سعید در مورخه 05/07/1394 به اداره دهم پلیس آگاهی مراجعه و خود را به کارآگاهان معرفی کرد  در ادامه و در مورخه 06/07/1394 ، سجاد ( هادی ) و سلیم به اداره دهم و خود را معرفی کردند ؛ نهایتا ، در مورخه های 08/07/1394 و 11/07/1394 نیز اسماعیل و حمید خود را به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ معرفی کنند .
 
انگیزه جنایت :
 
در تحقیقات از متهمین مشخص شد چندی پیش یکی از جوانان منطقه امامزاده یحیی بنام بهنام برای یکی از بستگان احدی از متهمین (سلیم) ایجاد مزاحمت کرده و سلیم با اطلاع از موضوع به سراغ بهنام رفته و با او درگیر شده است ؛ در ادامه ، بهنام پس از درگیری اولیه با سلیم نزد یکی از دوستانش بنام محسن (مقتول) رفته و از وی درخواست کمک می نماید که محسن نیز به طرفداری از بهنام ، با سلیم درگیر و او را با ضربه چاقو از ناحیه دست مجروح می نماید .
با ادامه درگیری ، سلیم طی تماس تلفنی با تعدادی از بستگان خود موضوع درگیری با محسن و مجروح شدن خود از ناحیه دست را با آنها در میان گذاشته که چهار متهم دیگر پرونده نیز با اطلاع از محل حضور سلیم و مقتول ، با شمشیر و قمه به محل درگیری مراجعه و طی یک نزاع دسته جمعی ، محسن را از ناحیه سینه ، سر ، بازو ، دست و پا مورد اصابت ضربات متعدد قمه و شمشیر قرار داده و از محل متواری می شوند .
 
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : متهمین پرونده در اظهارات اولیه تلاش داشتند تا اظهاراتی خلاف واقع را بیان و خود را در این جنایت بیگناه معرفی نمایند اما با توجه به مستندات بدست آمده ( تصاویر دوربین های مداربسته ) ، هر پنج متهم  صراحتا به مشارکت در درگیری منجر به جنایت اعتراف کرده اند .
 
سرهنگ آریا حاجی زاده ، در پایان این خبر عنوان داشت : با توجه به اعتراف متهمین به مشارکت در درگیری منجر به جنایت و مستندات پرونده ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و تمامی متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند .

صبحانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار