مسلمانی که بی خانمان‌های شیکاگو را از یاد نبرده است +عکس
کد خبر: ۱۳۵۲۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

به نقل از خبرگزاری آناتولی، در شبی سرد زمستانی در شیکاگو، واقع در ایالت ایلینوی آمریکا که سرما به منفی چهل درجه سانتیگراد می رسد، یک مرد 59 ساله مسلمان ترکیه‌ای – آمریکایی اقدام به پخش غذا در میان بی خانمان‌های شیکاگو کرد.

مسلمانی که بی خانمان‌های شیکاگو را از یاد نبرده است +عکس

هلیل دمیر، رئیس اجرایی مؤسسه آمریکایی زکات به همراه 20 نفر از کارمندانش کیسه های غذا را میان صدها بی خانمان در بخش جنوبی شهر شیکاگو توزیع کرد. این کیسه های غذایی شامل یک ساندویچ، نوشابه و گرانولا (نوعی میان وعده) بود.

هلیل دمیر، رئیس مؤسسه آمریکایی غذا در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی پخش شده بود، گفت: من بسیار خوشحالم که شما افراد اینجا هستید. تشکر از شما. تشکر از اینکه آمدید.

پتو، ژاکت، دستکش، جوراب و کلاه نیز در میان اقلام توزیع شده بین نیازمندان در خیابانهای شیکاگو نیز دیده می شد.

رئیس مؤسسه آمریکایی زکات اعلام کرد در سرمای سختی که بسیاری از مغازه ها بسته اند، این مؤسسه به ده ایستگاه پلیس علاوه بر پناهگاه های افراد بی خانمان غذا داده است.

او گفت: ما انتظار دنیوی نداریم. این وظیفه یک مسلمان است که به افراد گرسنه و بی خانمان، صرف نظر از دیدگاه و یا مذهبشان، کمک کند.
هلیل دمیر که اصالتا متعلق به استان «شانلی اورفه» در جنوب شرقی ترکیه است، از بیست سال گذشته در آمریکا سکونت دارد.

رئیس مؤسسه آمریکایی زکات همچنین گفت: در این کشور که مسلمان ها در اقلیت و افراد مخالف با مسلمانان در حال افزایش هستند، چنین فعالیت هایی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

گفتنی است مؤسسه آمریکایی زکات که سال دو هزار و یک میلادی تأسیس شد، یک مؤسسه خیریه تحت مدیریت مسلمانان است که به منظور کمک به نیازمندان در داخل و خارج از این کشور ایجاد شده است.

موج جدید سرما در آمریکا از هفته گذشته آغاز شده است و طبق اعلام مقامات این کشور تاکنون دست کم ۲۱ نفر در ایالت‌های مختلف بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عشق اروپا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
0
مگه تو آمریکا بی خانمان هست؟؟؟؟

اگر هست چرا دولت بهش غذا تمیده؟؟؟؟؟
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تصور کنید اگر ایران بود و یک آمریکایی یا اروپایی به کارتن خواب ها غذا داده بود!!!!!!!!!!!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار