سیستم مانع یاب زیر دریا ساخته شد
کد خبر: ۱۳۵۲۳
تاریخ انتشار: 2015 October 05    -    ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت سیستمی شدند که می تواند اطلاعات موانع زیردریا را پردازش و به زیردریایی منتقل کند. از این سیستم می توان برای اکتشافات دریایی بهره برد.
 
مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان و مجری طرح «کیت سوناری ۶۰ کاناله» به مهر گفت: این کیت در انواع سیستم های سوناری ( رادار زیردریایی) در زیر دریایی ها به عنوان مین یاب، عمق سنج، مانع یاب و .... کاربرد دارد.

محمدامین شیروانی با بیان اینکه تنها کشورهای سازنده این دستگاه در دنیا فرانسه، امریکا و انگلیس هستند، افزود: سیستم های خارجی توسط این کشورها فقط نمونه بردار هستند و تنها می توانند مبدل آنالوگ به دیجیتال باشند. این اطلاعات به عنوان مثال مانع در زیر دریا را از طریق سنسورهایی به بیرون منتقل کنند.این اطلاعات به واسطه رایانه یا بردهای دیگر پردازش می شوند و برای این کار نیاز به پردازشگرهای قوی است.

وی با بیان اینکه نیاز به پردازشگرهای قوی یکی از محدودیت های سیستم های مانع یاب خارجی به شمار می رود، افزود: ولی سیستمی که در این شرکت دانش بنیان طراحی کردیم، علاوه بر نمونه برداری، می تواند اطلاعات را پردازش کند.

مجری طرح «کیت سوناری ۶۰ کاناله» تاکید کرد: در این سیستم بسیاری از محدودیت هایی که نمونه های خارجی دارند، دیده نمی شود.

شیروانی با بیان اینکه این سیستم می تواند مشخصات و اطلاعات صخره، مانع، مین و ... را به زیر دریایی منتقل کند، افزود: کاربرد این سیستم برای زیر دریایی و انجام انواع اکتشافات است.

جام جم
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار