مایکل فاسبندر از تجربه‌اش در «استیو جابز» گفت
کد خبر: ۱۳۴۵۴
تاریخ انتشار: 2015 October 04    -    ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
یکی از مهم ترین فیلم های امسال، «استیو جابز» جدیدترین ساخته دنی بویل است. اخیرا مایکل فاسبندر در مورد تجربه اش در این فیلم صحبت کرده است.

مایکل فاسبندر در آخرین ساخته کارگردان «میلیونر زاغه نشین» و «127 ساعت» نقش استیو جابز را بر عهده گرفته است. نقشی که می تواند در کارنامه کاری وی تبدیل به یک اثر جاودانه شود. خصوصا که ظاهرا آن قدر از پس ایفای این نقش به خوبی بر آمده که حتی استیو ووزنیاک، یکی از نزدیک ترین دوستان و همکاران استیو جابز فقید وی را ستوده است. اما این نخستین بار نیست که کسی نقش استیو جابز را در سینما بر عهده می گیرد. اشتون کاچر در سال 2013 و با فیلم نه چندان موفق «جابز»، با این نقش به سینما آمد. اخیرا فاسبندر در کنفرانس مطبوعاتی فیلمش در جشنواره فیلم نیویورک با فیلم قبلی شوخی هم کرده است. او در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی آماده شدنش برای فیلم تازه دنی بویل با طعنه گفت: «مطالعاتی روی اشتون کاچر داشتم.»

بر خلاف فیلم «جابز»، «استیو جابز» توسط منتقدان به شدت پسندیده شده و هم فیلم، هم مایکل فاسبندر از شانس های اصلی کسب جایزه در فصل جوایز امسال به شمار می آیند.

بازیگر نقش اول این فیلم می گوید چندان علاقه ای به تکنولوژی نداشته و تا قبل از امدن سر این فیلم اطلاعات زیادی هم در مورد استیو جابز موسس فقید کمپانی اپل نداشته است. به همین دلیل همه چیز برای او تازگی داشته است. جالب است بدانید که او گزینه اصلی این اثر نبوده. پیش از این فیلمنامه آرون سورکین قرار بود توسط دیوید فینچر ساخته شود و کریستین بیل نقش اصلی را بر عهده بگیرد اما این فرصت در نهایت به دنی بویل و مایکل فاسبندر رسید. بازیگر فیلم «لعنتی های بی آبرو» البته قدردان فرصتی است که نصیبش شده و می گوید ملاقات با افرادی که از نزدیک استیو جابز را می شناختند تاثیر عمیقی رویش گذاشته است. اومی گوید چیزی که برای وی به شدت جالب بوده این است که جابز چه تاثیر عمیقی روی اطرافیانش گذاشته است.

بعد از این که مشخص شد فاسبندر قرار است نقش جابز را بازی کند عده ای انتقاد را آغاز کردند و گفتند او از لحاظ فیزیکی اصلا شبیه مدیر عامل سابق اپل نیست. ظاهرا این برای خود آقای بازیگر هم مشکل بزرگی بوده. چون با کارگردان در مورد آن صحبت کرده و گفته به نظر او هم کریستین بیل برای بازی در این نقش شبیه تر است. اما دنی بویل چیزهایی بیشتر از شباهت می خواسته. برای او شباهت در اولویت های بعدی بوده. چرا که می خواسته انرژی و ذات یک مرد را بگیرد و با آن کارش را جلو ببرد.

«استیو جابز» با بازی مایکل فاسبندر، ست روگن، کیت وینسلت و... ساخته شده است. فیلمنامه آن را آرون سورکین نوشته که سابقه نوشتن فیلمنامه «شبکه اجتماعی» و بردن جایزه اسکار را در کارنامه اش دارد. دنی بویل هم روی صندلی کارگردانی نشسته تا این اثر برای اکران آمریکا در روز 23 اکتبر آماده باشد.
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار