مرگ زن باردار در بیمارستانی در رشت
کد خبر: ۱۳۴۴۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 January 26    -    ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰

طبق نظام مراقبت مرگ مادران باردار، جهت تشخیص علت اصلی فوت، مراتب به پزشکی قانونی ارسال شده است که در این خصوص، برای تشخیص علت تامه مرگ، باید منتظر جواب پزشکی قانونی بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، چگونگی رویداد مرگ بانوی باردار در بیمارستان آریا رشت را تشریح کرد.

به دنبال انتشار خبر فوت یک بانوی باردار گیلانی در بیمارستان خصوصی آریا رشت، دکتر اسماعیل نورصالحی-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی گفت و گوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)، گفت:

مادر 35ساله ای در دهم آبان ماه با (تست حاملگی مثبت) به مطب یکی از پزشکان متخصص زنان و زایمان در شهرستان انزلی مراجعه می کند که پس از سونوگرافی سه ساک حاملگی فاقد جنین برای وی تشخیص داده می شود.

وی افزود: بر اساس پروتکل های درمانی و به منظور حفظ سلامتی مادر، ساک های حاملگی پوچ و فاقد جنین باید دفع می شد. اما علی رغم همه تلاش های به عمل آمده و تجویز دارو از سوی پزشک معالج، فرآیند دفع کامل بقایای حاملگی اتفاق نمی افتد.

دکتر نور صالحی خاطر نشان کرد: پزشک معالج با توجه به خونریزی و عدم دفع کامل بقایای ساک های حاملگی، روش درمانی هیستروسکوپی و کورتاژ را مد نظر قرار می دهد که در این خصوص بیمار برای دریافت اقدامات درمانی، در تاریخ ۲۷ دی ماه به صورت الکتیو به بیمارستان آریای رشت مراجعه و کاندید هیستروسکوپی و کورتاژ می شود.

وی ادامه داد: بیمار در دقایق اولیه عمل، دچار افت شدید ضربان قلب و فشار خون می شود که بلافاصله با تلاش تیم درمانی عملیات احیاء برای وی انجام می شود و سپس مادر جهت انجام مراقبت های ویژه به آی سی یو منتقل می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن اظهار تاسف از مرگ مادر باردار، گفت: علی رغم تمامی اقدامات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، متاسفانه در ساعات اولیه بامداد 28 دی ماه سال جاری، بیمار دچار ایست قلبی می شود که پس از 45 دقیقه عملیات احیاء مجدد توسط تیم احیاء، عملیات ناموفق و فوت مادر اعلام می گردد.

وی ادامه داد: طبق نظام مراقبت مرگ مادران باردار، جهت تشخیص علت اصلی فوت، مراتب به پزشکی قانونی ارسال شده است که در این خصوص، برای تشخیص علت تامه مرگ، باید منتظر جواب پزشکی قانونی بود.

عصرایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
3
به به برگشتیم به عصر حجر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار