طرز تهیه‌ی لازانیا با گوشت و سبزیجات
کد خبر: ۱۳۴۳۸۷
تاریخ انتشار: 2019 January 29    -    ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
لازانیا از جمله غذاهای پرطرفداری است که به شیوه‌های گوناگونی آماده می‌شود. امروز برای شما روش تهیه‌ی لازانیا به همراه گوشت و سبزیجات را آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی لازانیا با گوشت و سبزیجاتاختصاصی تابناک باتو؛ لازانیا از جمله غذاهای پرطرفداری است که به شیوه‌های گوناگونی آماده می‌شود. امروز برای شما روش تهیه‌ی لازانیا به همراه گوشت و سبزیجات را آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی لازانیا با گوشت و سبزیجات

مواد لازم:

لازانیا: 500 گرم

آرد: سه قاشق غذاخوری

شیر: یک لیتر

گوشت چرخ کرده: 250 گرم

ادویه: یک قاشق چایخوری

سرکه: یک قاشق غذاخوری

پیاز: دو عدد

سیر: هشت حبه

گوجه فرنگی رنده شده: 4 عدد

سس گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری

کره یا روغن: دو قاشق غذاخوری

آویشن: یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه: یک قاشق چایخوری

خامه: یک پیمانه

گشنیز یا جعفری خرد شده: نصف پیمانه

شوید خرد شده: نصف پیمانه

اسفناج خرد شده: یک پیمانه

طرز تهیه:

پیاز را به همراه سیر، خرد می‌کنیم. ظرفی را روی حرارت قرار داده و داخل آن روغن می‌ریزیم. پیاز و سیر را به روغن اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم.گوشت را به پیاز و سیر اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می‌دهیم.گوجه فرنگی پوست گرفته و رنده شده را به مواد قبلی افزوده و نمک، فلفل، ادویه و آویشن را اضافه می‌کنیم.
سبزیجات خرد شده را به مواد قبلی افزوده و تفت می‌دهیم.
مواد را روی حرارت ملایم تفت می‌دهیم.
ظرفی را روی حرارت قرار داده و کره یا روغن را به همراه آرد، داخل آن می‌ریزیم و تفت می‌دهیم. این کار را به مدت پنج دقیقه ادامه می‌دهیم. شیر را به همراه خامه به آرد اضافه کرده و هم زدن را ادامه می‌دهیم.
ظرف مستطیل شکلی را آماده کرده و دو قاشق غذاخوری از سس بشامل آماده شده را داخل آن می‌ریزیم. یک طبقه از لازانیا را روی سس می‌چینیم و از مواد گوشت و سبزیجات روی آن می‌ریزیم. یک طبقه‌ی دیگر لازانیا روی آن می‌چینیم. این کار را ادامه می‌دهیم تا مواد، تمام شوند.ظرف لازانیا را داخل فر با دمای 180 درجه به مدت 45 دقیقه قرار می‌دهیم.لازانیا را از فر خارج کرده، برش داده و سرو می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: universemagic

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار