گلایه داریوش مهرجویی از بدقولی‌ها
کد خبر: ۱۳۴۲۷
تاریخ انتشار: 2015 October 04    -    ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
نمایش «غرب واقعی» به کارگردانی داریوش مهرجویی مدتی است در پردیس «کوروش» روی صحنه رفته است و شامگاه گذشته (11 مهرماه) به شکل ویژه برای هنرمندان و اهالی رسانه اجرا شد.

در این اجرا که سید ضیاءالدین دری، هوشنگ گلمکانی، احمد طالبی‌نژاد، شمس لنگرودی، حافظ موسوی، امیرعلی دانایی، هادی ساعی و... حضور داشتند، داریوش مهرجویی مطالبی را درباره‌ی نبود تبلیغ برای نمایش خود مطرح کرد.

او ابتدا گفت: دوست داشتم «غرب واقعی» را زودتر روی پرده بگذارم اما نشد و آخر به این صورت اجرا شد و خوشحالم که کار خوب پیش می‌رود.

این کارگردان سینما ادامه داد: البته یک بدشانسی هم در این بین داشتیم و آن هم این بود که شرکتی که برای تبلیغ با آن قرارداد بسته و امضا کرده بودیم به تعهد خود عمل نکرد و ما الان برخلاف برنامه‌ریزی انجام شده تبلیغی نداریم.

مهرجویی بیان کرد: در واقع مثل فیلم «سنتوری» یکی دو شب قبل از اجرا، طرف قرارداد کار زیر همه چیز زد و به همین دلیل ما نتوانستیم تبلیغ یا بیلبوردی داشته باشیم.

او خطاب به هنرمندان و حاضران در سالن گفت: هوشیار باشید نسبت به آن‌هایی که قول می‌دهند و امضا می‌کنند و زمانی که خیال شما را راحت می‌کنند، دست آدم را در حنا می‌گذارند.

این گفته‌های مهرجویی با اشاره امین حیایی بازیگر «غرب واقعی» ادامه یافت که با اشاره به جمله‌ای از نمایش که می‌گوید، «عشق مالید»، گفت: احتمالا آن دوستان رفته‌اند دنبال یک کار بازاری و گیشه‌ای، نه یک کار هنری.

به گزارش ایسنا، «غرب واقعی» که نوشته‌ای از سم شپرد است و چند سال قبل توسط داریوش مهرجویی ترجمه شده است، با بازی امین حیایی، محمد خلج‌زاده، جمال مرتضوی و جمیله فردین روی صحنه می‌رود و قرار است امیرعلی دانایی نیز به گروه اضافه شود.

در این نمایش 90 دقیقه‌ای که در طبقه‌ی ششم پردیس کوروش و در سالن البرز به صحنه می‌رود، داستان دو برادر و تضادهای زندگی و رفتاری آن‌ها روایت می‌شود.

این نمایشنامه توسط داریوش مهرجویی بازنویسی شده و او علاوه بر «غرب واقعی»، «کودک مدفون» یکی دیگر از آثار مشهور سام شپرد را هم ترجمه کرده است.

به گزارش ایسنا، این نمایش با مدیر تولیدی هادی خوانساری، طراحی صحنه و لباس وحیده محمدی‌فر اجرا می‌شود. همچنین امین حیایی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز است و سهیل برخورداری،‌ سید پارسا حسینی و سپیده نازیار اعضای گروه کارگردانی هستند.

فرشاد جوان (مدیر فنی)، تورج اصلانی (تصویربردار)، حنیف سروری (مدیر صحنه)، مهسا محمودزاده (گریم)، محمود خرسند (صدابردار)، حامد گرشاسبی، محسن زند، ایرج تدین،‌ پرویز سلیمانی و سپیده نازیار(گروه صحنه و لباس)، نیلوفر خوش‌خلق،‌ حامد خوانساری، پیمان کرمانی و محمد خلج‌زاده (عکس و تصویربرداری پشت صحنه) و هادی خوانساری (مدیر روابط عمومی و تولید) از دیگر عوامل نمایش «غرب واقعی» هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار