لیث نوبری، مچ همه عرب‌ها را در کل کل می‌خواباند!
کد خبر: ۱۳۴۱۳۱
تاریخ انتشار: 2019 January 25    -    ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
در حاشیه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2019 در یک برنامه تلویزیونی اتفاقات جالبی رقم می‌خورد. شب‌های گذشته در برنامه‌ای به نام المجلس که از شبکه تلویزیونی الکاس قطر پخش می‌شود، یک کارشناس ایرانی که به زبان عربی مسلط است، با کارشناسان دیگر کشورهای حاضر در جام ملت‌ها کل کل می‌کند.

لیث نوبری، مچ همه عرب‌ها را در کل کل می‌خواباند!در حاشیه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2019 در یک برنامه تلویزیونی اتفاقات جالبی رقم می‌خورد. شب‌های گذشته در برنامه‌ای به نام المجلس که از شبکه تلویزیونی الکاس قطر پخش می‌شود، یک کارشناس ایرانی که به زبان عربی مسلط است، با کارشناسان دیگر کشورهای حاضر در جام ملت‌ها کل کل می‌کند.

لیث نوبری، بازیکن سال‌های دور تیم ملی و پرسپولیس در این ویژه برنامه که هم مباحث فنی و کارشناسی در آن وجود دارد و هم شوخی و خنده است، حضور می‌یابد و با شعرها و شعارهای فارسی از تیم ملی دفاع می‌کند. ویدئوهای دفاع او از تیم ملی در فضای مجازی دست به دست می‌شود و او را به چهره محبوب این روزهای ایرانیان در فضای مجازی تبدیل کرده است.

به حمایت از تیم ملی در کشوری دیگر افتخار می‌کنم

این بازیکن سابق تیم‌های ملی امید و بزرگسالان درخصوص این برنامه به خبرنگار «ایران» گفت: «شبکه تلویزیونی الکاس شبکه بزرگی است که برنامه‌های این شبکه در کشورهای عربی و حتی اروپایی محبوبیت زیادی دارد. این شبکه بینندگان بسیار زیادی در سطح جهان دارد و مخاطبانی از کشورمان هم هستند که این برنامه را مشاهده می‌کنند اما به دلیل عدم تسلط ایرانی‌ها به زبان عربی، این برنامه در ایران بینندگان زیادی ندارد.»

لیث نوبری با لهجه شیرین عربی صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: «در روزهای گذشته بینندگان این برنامه در کشور ما هم زیاد شده و ویدئوهای این برنامه در فضای مجازی هم دست به دست می‌شود. تمامی مخاطبان این برنامه در شبکه مجازی به من لطف دارند و از من حمایت می‌کنند. من ایرانی هستم و از آنها تشکر می‌کنم و می‌گویم وظیفه من است که از نام ایران عزیز دفاع کنم. من برای تیم ملی ایران بازی کردم به این دلیل خوب می‌دانستم که چگونه باید از تیم ملی دفاع کنم.»

او درخصوص برنامه المجلس بیان داشت: «قطری‌ها سنت دیرینه‌ای دارند که در این سنت دور هم می‌نشینند و در مورد گذشته، خاطرات و اتفاقات صحبت می‌کنند، این برنامه برگرفته از همین سنت قطری‌ها است. این برنامه 10 میهمان دارد که این میهمان‌ها در مورد آمار تیم‌ها و نقاط ضعف و قوت تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها صحبت می‌کنند البته این برنامه بیشتر جنبه شوخی و خنده دارد و حاضرین در این برنامه با همدیگر شوخی می‌کنند.»

دو ویدئو از این برنامه در فضای مجازی منتشر شد که کل کل لیث با کارشناسان عراقی و عمانی بازتاب زیادی داشت. این کارشناس و بازیکن سابق تیم ملی افزود: «فوتبال کُری دارد و در ایران هم بین هواداران پرسپولیس و استقلال کُری خوانده می‌شود. ما در جام ملت‌های آسیا هستیم و مسئولان تلویزیون الکاس قطر این برنامه جالب را راه‌اندازی کردند و من هم به دلیل تسلط زیادی که به زبان عربی دارم، به عنوان کارشناس ایرانی در این برنامه حضور دارم و از تیم ملی حمایت می‌کنم.»

با نگاهی به اطلاعات این بازیکن سابق تیم ملی متوجه می‌شویم که او در بغداد متولد شده و سال‌هاست که در ایران زندگی می‌کند. نوبری درخصوص کل کل‌های خود در این برنامه بیان داشت: «کل کل‌های من با کارشناس عراقی خیلی خوب بود. البته من با کارشناس عمانی هم کل کل کردم که کارشناسان اردنی و سوری علیه من بودند و من از کارشناس قطری کمک خواستم و او به من کمک کرد تا جواب کارشناس عمانی را بدهم.»

او با اشاره به این موضوع که کل کل برای قطری‌ها جالب و برنامه المجلس فوق‌العاده پربیننده است، بیان داشت: «کارشناسان کشورهای سوریه، فلسطین، عراق، قطر و عمان در این برنامه حضور دارند البته کارشناسان کشورهای شرق آسیا در این برنامه حضور ندارند اما کارشناسان اکثر کشورهای عربی در اینجا هستند. کارشناسان سوریه و اردن به آمارهایی از تیم ما اشاره کردند که ما ایرانی‌ها از این آمارها اطلاعاتی نداریم. در حقیقت در آنجا کارشناسان بسیار خوبی حضور دارند که اطلاعات‌شان در مورد همه تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها بسیار زیاد است.»

به حمایت از تیم ملی در کشوری دیگر افتخار می‌کنم

این کارشناس فوتبال و بازیکن سابق تیم پرسپولیس با اشاره به این موضوع که به برانکو علاقه بسیار زیادی دارم، افزود: «زمانی که با برانکو صحبت می‌کنم، حس خوبی می‌گیرم. من به عنوان یک هوادار فوتبال به کار برانکو ایمان دارم و چند روز پیش هم در تمرین پرسپولیس حضور یافتم و با بچه‌های تیم و برانکو عکس گرفتم. بالاخره من یک پرسپولیسی سابق هستم و به این تیم تعصب زیادی دارم.»

او که به عنوان نماینده تیم ملی در برنامه المجلس حضور می‌یابد، بیان داشت: «من به صورت جدی از تیم ملی ایران حمایت می‌کنم که این موضوع بازتاب بسیار خوبی دارد. خیلی خوشحالم که در یک کشور دیگر از تیم ملی ایران دفاع می‌کنم و این باعث افتخار من است. تا به اینجا به خوبی توانستم جواب کل کل‌ها را بدهم و در ادامه هم جواب کارشناسان عربی را می‌دهم.»

نوبری شنبه شب در این برنامه مقابل کارشناس عمانی قرار گرفت و با خواندن شعر با او کل کل کرد. این کارشناس فوتبال گفت: «خالد جاسم شخصی است که مسئول اجرای این برنامه است که او هم کارشناس و مجری فوق‌العاده‌ای است. او به کارشناس عمانی احمد الرواث گفت که با سرودن شعری به گونه‌ای جواب لیث را بده که او مقهور تو شود. این کارشناس عمانی با شعر به من گفت که «ما فوتبال را ساختیم و ورزشگاه‌ها مال ماست» من در جواب او با این شعر «ایران قهرمان می‌شه، خدا می‌دونه که حقشه» و «یک دو سه ایران؛ چهار پنج شش همیشه قهرمان» را به صورت حماسی دادم.»این کارشناس و بازیکن فوتبال ادامه داد: «این شعر من باعث شد تا کارشناس عمانی ساکت شود. معنی شعر ما این است که تیم ما همیشه برای قهرمانی می‌آید. من به عمانی‌ها گفتم که شما تاکنون نه قهرمان جام ملت‌ها شدید و نه به جام جهانی رفتید. حشمت مهاجرانی، سرمربی سابق کشورمان معمار فوتبال شماست و یک ایرانی فوتبال شما را ساخته. من با این صحبت‌ها احمد الرواث را نابود کردم. (باخنده)»

او افزود: «ایرانی‌ها هیچ وقت در کل کل کم نمی‌آورند. هیچ کس در دنیا تعصب ما را ندارند. ما پشتوانه قوی‌ای داریم، تیم ما 3 بار قهرمان جام ملت‌ها شده و 5 بار به جام جهانی راه یافته این موضوع نشان می‌دهد که پشتوانه بسیار قوی‌ای داریم. برای کل کل کردن باید پشتوانه داشته باشیم که خوشبختانه فوتبال ملی ما با تاریخ خوبی که دارد باعث می‌شود تا در کل کل‌ها کم نیاوریم.»نوبری حرف‌های خود را اینگونه ادامه داد: «متأسفانه ما قدر داشته‌هایمان را نمی‌دانیم. در بیرون از مرزهای کشورمان به ما احترام بسیار زیادی می‌گذارند اما متأسفانه این احترام در کشور ما وجود ندارد. فدراسیون قدر ما را نمی داند و ما را کاملاً فراموش کرده اما این موضوع باعث نمی‌شود تا تعصب‌مان به ایران کمتر شود.»

به حمایت از تیم ملی در کشوری دیگر افتخار می‌کنم

این کارشناس فوتبال از ما درخواست کرد که این صحبت‌ها را به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و مرتضی محصص، رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ایران انتقال دهیم. او در صحبت‌های خود گفت: «می‌خواهم به تاج و محصص بگویم که قدر داشته‌هایشان را بدانند و یک خارجی نیاید قدر ما را بداند. من سال‌ها برای پرسپولیس و تیم‌های ملی بازی کردم اما متأسفانه شما یک بار از ما برای تیم‌های پایه استفاده نکردید.»

او که مدرک مربیگری A را دارد بیان داشت: «معیار انتخاب مربی پایه چه باید باشد؟ ما دانش‌اش را داریم و حق‌مان است پس چرا از ما استفاده نمی‌شود. آقای محصص ما تا کی باید ساکت بنشینیم. قطری‌ها تا حدی به من احترام گذاشتند که من گریه کردم اما این احترام در کشور ما وجود ندارد.»

روزنامه ایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار