درام باسکی نماینده اسپانیا در اسکار شد
کد خبر: ۱۳۴۰۲
تاریخ انتشار: 2015 October 04    -    ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
برای نخستین‌بار در تاریخ سینمای اسپانیا، یک فیلم به زبان باسکی به نمایندگی از این کشور در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان هشتاد و هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شرکت می‌کند.

«گل‌ها» به كارگرداني جان گارانو و خوزه ماري گوئنگا در جشنواره معتبر پالم اسپرينگز برنده جايزه سينماي لاتين شده و در چند رويداد مهم ديگر ازجمله جشنواره‌هاي سن سباستين، زوريخ، لندن، توكيو، سياتل و... به نمايش درآمده است. اين فيلم سال گذشته نامزد دريافت 2جايزه گويا (اسكار سينماي اسپانيا) ازجمله جايزه بهترين فيلم بود و داستان آن درباره زني ميانسال به نام آني است كه در اوج دوران نوميدي، هر هفته يك سبد گل از فردي ناشناس دريافت مي‌كند.

انتخاب گل‌ها در دوره‌اي كه بر تلاش‌هاي ايالت باسك براي جدايي از سرزمين اسپانيا افزوده شده، اندكي عجيب و دور از ذهن بود. نمايندگان اسپانيا در اسكار تا امروز 19بار نامزد دريافت جايزه شده و 4بار با «شروع دوباره»، «دوره طلايي»، «همه‌‌چيز درباره مادرم» و «درياي درون» اين جايزه را برده‌اند.

از آخرين درخشش اسپانيا در مراسم اسكار بيش از يك دهه مي‌گذرد و در 11سال اخير هيچ‌‌يك از نمايندگان اين كشور در ميان 5نامزد نهايي قرار نگرفته‌اند. اسپانيا از نظر نامزدي در رشته بهترين فيلم خارجي‌زبان و بردن جايزه اسكار بعد از كشورهاي ايتاليا و فرانسه در رتبه سوم ايستاده است.

همشهری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار