تیرانـدازی در کالج آمریکایی؛ قاتل ۱۳ تفنگ داشـت!
کد خبر: ۱۳۳۶۹
تاریخ انتشار: 2015 October 04    -    ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
دو روز پیش هارپر مرکر ،دانش آموزی ۲۶ ساله، در کلاس انگلیسی یک کالج علوام اجتماعی در آمریکا تیراندازی کرد و منجر به مرگ ۱۳ نفر شد و پس از آن خودش هم کشته شد هنوز معلوم نیست علت مرگش خودکشی و یا درگیری با پلیس بوده است.
 
کلانتر جان هانلین دیروز اعلام کرد فرد مهاجمی که منجر به مرگ ۹ نفر در کالج «اورگون» شده بود عضو همان کلاسی بود که در آن حمله صورت گرفته بود. در یک کنفرانس خبری کلانتر هانلین، نام و سن کشته شدگان را اعلام کرد، از دانش آموز ۱۸ ساله تا استاد ۶۷ ساله. ۲ نفر از کشته شده ها از ماموران آتش نشانی و اورژانس بوده اند.

ریتا کاوین رئیس موقت مدرسه گفت هارپر مرکر قاتل ۲۶ ساله دیروز بود و در کلاس زبان انگلیسی آن ۹ نفر را به قتل رسانده است.

۱۳ سلاح گرم پیدا شد
سلینز نونز از اداره الکل، تنباکو، سلاح و مواد منفجره گفته است که کارآگاهان ۱۳ تفنگ در وسایل هارپر مرکر پیدا کرده اند، این ۱۳ تفنگ ها شامل ۷ «کلت»، یک «شاتگان» و ۴ تفنگ دیگر است.در کنار این تفنگ ها در مدرسه جلیقه ضد گلوله نیز پیدا شده است.

گفتنی است هر ۱۳ تفنگ به شکل قانونی توسط خانواده و خود هارپر مرکر در ۳ سال اخیر خریداری شده اند.

مقامات آمریکایی می گویند که مرکر مصلح و با جلیقه ضد گلوله وارد کالج شده است.

یک سناتور آمریکایی که یکی از بستگانش در میان کشته شده ها بود در رابطه با این اتفاق گفت: این شهر بسیار کوچک است و همه تحت تاثیر این اتفاق هستند. پدر یکی از مجروحین می گوید که قاتل فقط مسیحیان را کشته است.

آناستاسیا بویلان، یکی از مجروحین این حادثه، به پدرش گفته است که تفنگدار وارد کلاس شده است و گفته است که سال ها منتظر چنین روزی بوده است پس از آن مرد قاتل از دانش آموزان پرسیده که آیا مسیحی هستند یا نه پس از آن گفته: خوب است چون مسیحی هستید تا یک ثانیه دیگر خدا را خواهید دید.

تیری وارد کمر آناستاسیا بویلان ۱۸ ساله شده است و او با تظاهر به اینکه کشته شده جان خود را نجات داده است. این دختر همچنین گفته: آن مرد به یکی از دانش‌آموزان جعبه داده است و به او گفته که باید این جعبه را به کسی تحویل دهد. یک نفر  آن جعبه را دارد و من نمی دانم این جعبه چیست.

پلیس گفته قاتل نوشته هایش را به یکی از بازمانده های این حادثه داده است تا آن را به پلیس بدهند البته آن ها اطمینان ندارند که نوشته ها در آن جعبه بوده است یا نه.

این نوشته ها نشان می دهد که هارپر مرکر از تیراندازی های قبلی در مدارس آمریکا الگو گرفته است و نوشته که از اینکه در تیراندازی های قبلی پلیس کشته نشده بسیار ناامید شده، به همین علت تصمیم گرفته بود که پلیس را هم بکشد.

فرد مسلح
کلانتر هانلین می گوید چیزی درباره با اینکه فرد مهاجم دین بقیه را پرسیده باشد نشنیده است.

 او در این رابطه گفت: من نمی خواهم تیرانداز را معروف کنم، من نمی خواهم اسمش را معروف کنم و من نمی خواهم دلیل این عملش را بیان کنم.

یکی از هم کلاسی های هارپر مرکر درباره او گفت: او اندکی عجیب بود، مثلا او به همه چیز حساس بود.

قاتل در سال ۲۰۰۸ به ارتش آمریکا خدمت می کرده اما به علت اینکه به استاندارد های مورد نظر نرسیده است از ارتش اخراج شده است.

یکی از همسایه ها او نیز قاتل به عنوان‌ یک «ترسو» توصیف کرده است او در این رابطه گفت:  رفتارش، نحوه حرکت کردنش همیشه به اطراف نگاه می کرد من از او احساس بدی می گیرم.

پست های یک وبلاگ
یکی دیگر از موارد تحقیقاتی پست های یک وبلاگ است که ایمیلش با هارپر مرکر مرتبط است.

نوشته های این سایت شامل بدرفتاریش با سیاه پوستان و خشمش از اینکه نمی تواند با کسی ارتباط برقرار کند است. ۲ نفر از مسئولین می گویند پس از این حادثه خانواده قاتل اعلام کرده اند که او مشکلات روانی داشته است.

محققان هنوز هیچ شواهدی از اینکه او جزو گروهی تروریستی باشند ندارند.

۲ مورد از پست هایی که با نامه کاربری «لیتیوم ـ لاو» و از ایمیلی مرتبط با قاتل گذاشته شده است در رابطه با ۲ تیر اندازی اخیر در آمریکا بوده است.

زخمی ها
سخنگوی بیمارستانی که مصدومان این حادثه به آنجا برده شدند گفت که ۱۰ نفر زخمی شده اند و به بیمارستان برده شده اند و یک نفر زخمی می شود. ۳ نفر از مجروحین که تیر وارد سرشان شده است به بیمارستانی دیگر منتقل شده اند.۴ نفر نیز مورد عمل جراحی قرار گرفتند وضعیت یک نفر در شرایط وخیم، ۲ نفر در شرایط خوب و یک نفر نیز بیمارستان خارج شده است.

تیراندازی در یک ساختمان شروع شده است و سپس مهاجم به یک ساختمان دیگر رفته است. این معلوم نیست که او توسط پلیس کشته شده و یا خودکشی کرده است.

دانش آموز یک کلاس دیگر در رابطه با ترسشان گفت: ابتدا درها را قفل کردیم چراغ ها را خاموش کردیم. تقریبا در حالت وحشت بودیم. ما به ۹۱۱ زنگ زدیم به خانواده ها و کسانی که دوست داریم زنگ زدیم. ما نمی دانستیم چه اتفاقی داشت می افتاد، نمی دانستیم حرف هایمان حرف های آخر بود یا نه.

خبر آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار