سالانه چند هزار نفر در آلمان سرطان می گیرند؟
کد خبر: ۱۳۳۲۴
تاریخ انتشار: 2015 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
پروفسور کاترین پخمن اظهار داشت: در آلمان برنامه‌های پیشگیری از بروز سرطان در دو سطح برگزار می‌شود که سطح اول شامل شیوه و نوع زندگی، تغذیه مناسب و ورزش درمانی است و در سطح دوم هم تست‌های غربالگری برای پیشگری از این بیماری گرفته می‌شود.

یک فوق‌تخصص سرطان از آلمان با اشاره به اینکه آگاهی‌دادن به مردم دارای اهمیت بسیار زیادی است، گفت: این آگاهی‌بخشی برای بانوان به‌ویژه خانم‌های ایرانی بسیار حائز اهمیت است، زیرا آمار بانوان ایرانی مبتلا به سرطان پستان بسیار بالا رفته و رشد آن به نسبت سایر کشورها بیشتر بوده است.

پخمن تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هر‌نوع شک و تردیدی سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنند و تا مورد چکاپ لازم قرار بگیرند و اگر موردی بود، سریعاً تشخیص داده شده و نسبت به درمان به موقع آن اقدام شود.

وی تأکید کرد: در کشور آلمان سالانه 7‌هزار نفر مبتلا به سرطان می‌شوند و این عدد در چند سال اخیر ثابت مانده، در گذشته آمار جوانان مبتلا به سرطان در کشورهای مختلف دنیا بالا و نگران‌کننده بود اما اکنون این آمار در سنین کهنسالی رو به افزایش بوده که نکته‌ای مثبت است و دیگر شاهد مرگ‌های زودرس نیستیم.

یک فوق‌تخصص سرطان از آلمان با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های مورد نیاز در رابطه کاهش آمار مبتلایان به سرطان گفت: ورزش، فعالیت فیزیکی، تغذیه سالم و عادت‌های صحیح در زندگی روزمره از بروز بسیاری از سرطان‌ها جلوگیری می‌کند، نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است و آمار بالای مبتلایان به سرطان را به شدت کاهش می‌دهد.

پخمن عنوان کرد: نور آفتاب و ویتامین D، دارای اهمیت بسیار زیادی است  و بسیاری از تئوری‌ها و فرضیه‌ها نشان‌دهنده آن است که کمبود این دو مورد سبب شیوع بیماری سرطان می‌شود.

تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار