ساخت ۷ فرودگاه بزرگ در کشور
کد خبر: ۱۳۳۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۷ فرودگاه بزرگ در کشور خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی هیچ واسطه ای برای سرمایه گذاری ندارد و با هر گونه واسطه گری مخالفیم.

عباس آخوندی با بیان این که فصل جدیدی از روابط سیاسی در منطقه ایجاد شده که ثمره آن نظم نوینی خواهد بود، اظهار کرد: ایران هجدمین کشور به لحاظ جمعیت و بیست و نهمین اقتصاد برتر دنیاست و میزان سرانه درآمد مردم 15 هزار دلار است.

وی با بیان این که 88 درصد مردم ایران با سواد هستند، تصریح کرد: پیش بینی می شود در نرخ رشد انباشته شده 2.3 درصد در 10 سال گذشته داشته ایم.
وی بیان کرد: در حوزه مسکن حدود 21 میلوین و 800 هزار خانوار در شهرها و 6.2 میلیون خانوار در روستاها داریم و برای 10 سال آینده باید یک میلیون واحد مسکونی در هر سال بسازیم. در این بخش شهرهای جدید، نوسازی و بازآفرینی شهرها، توسعه زیرساخت ها و در حوزه خانه سازی ها گسترده پروژه هایی را تعریف کرده ایم.

وی با بیان این که ایران مرکز کریدورهای منطقه است، گفت: حدود 92 درصد حمل و نقل کشور در بخش جاده ای صورت می گیرد که باید به 87 درصد کاهش یابد. سهم حمل ونقل هوایی در جابجایی ها 1 دهم درصد است که باید 10 برابر شده و به یک درصد افزایش یابد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در استراژی برد-برد به تمام کشورها اجازه می دهم پنجره واحد داشته باشند، افزود: مقرر بود فرودگاه امام خمینی 50 میلیون مسافر داشته باشد که هم اکنون 6 میلیون نفر ظرفیت دارد. امسال مقدمه ساخت ترمینال دوم این فرودگاه باظرفیت 22 میلوین نفر در پاییز اجرا می شود.

آخوندی با یادآوری این که در فرودگاه امام شهر فرودگاهی داریم، ادامه داد: هفت فرودگاه بزرگ را در کشور می سازیم و از همه مهم تر بازسازی ساختاری بخش هوانوردی کشور است که در برنامه داریم 500 فروند هواپیمای میان بر و دور برد را تا سال 1404 تامین کنیم.
وی تاکید کرد: همه قوانین را داریم و نکته مهمم اراده سیاسی است که این راده در دولت تدبیر و امید است تا بتوانیم با همدیگر ایران را آباد کنیم.
آخوندی افزود: هیچ واسطه ای برای سرمایه گذاری نداریم و تمام سرمایه گذاری را از طریق اعلام عمومی خواهیم کرد. سرمایه گذاری را بر مبنای رقابت و شفافیت و منافع مشترک ایجاد می کنیم و با هر گونه واسطه گری مخالفیم. ممکن است عده ای به سرمایه گذاران مراجعه کنند و پیشنهاداتی بدهند از این رو از همه می خواهم که هیچ واسطه ای را قبول نکنند.

تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
0
میزان سرانه درآمد مردم 15 هزار دلار است!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار