مرگ دختر 9 ساله با نیش زنبور در جاسک
کد خبر: ۱۳۳۰۳
تاریخ انتشار: 2015 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
یک دختر 9 ساله در جاسک بخاطر زنبورگزیدگی از پای درآمد.

دکتر «خدیجه ریاضی» متخصص کودکان بیمارستانی در جاسک، گفت: عصر چهارشنبه یک دختر 9 ساله که برای درمان نیش‌زدگی زنبور به این بیمارستان آورده شده بود، به کام مرگ فرو رفت.

وی افزود: این بیمار از روستای «بهمدی» در 35 کیلومتری جاسک به این مرکز درمانی آورده شد و طبق معاینه انجام شده چندین زنبور وی را نیش زده بودند.

ریاضی ادامه داد: ساعت 16:05 چهارشنبه به من اطلاع دادند حال این کودک خوب نیست که بلافاصله برای معاینه به بخش اورژانس رفتم و درمان را آغاز کردم.

وی گفت: با وجود تجویزهای صورت گرفته، حال کودک بدتر و بلافاصله دستور اعزام به اورژانس داده شد که متأسفانه وی در ساعت 19:10 جان باخت.

ریاضی درباره تجویز پزشک شیفت گفت: من از ساعت 16 به بعد می‌توانم با توجه به محتویات پرونده از خود دفاع کنم.

با توجه به اینکه کودک جانباخته با نام «فاطمه روشنی» پدر خود را از دست داده است، یکی از همراهان بیمار گفت: ساعت 3 بعدازظهر، دختر ما با پای خود به بیمارستان آمد و حتی قادر به صحبت بود اما پس از تزریق آمپول از حال رفت و می‌خواهیم شکایت کنیم.

«مراد امدادی» افزود: فاطمه به همراه بچه‌های دیگر در حال بازی بود که چند تن از بچه‌ها به لانه زنبور چوب زدند. زنبورها هم به سمت آنان حمله بردند و کودک ما را از ناحیه سر و صورت نیش زدند.

میری‌پور، یکی دیگر از همراهان بیمار، گفت: نبودن پادزهر نیش زنبور و پرستار کافی برای مراقبت هم می‌تواند باعث مرگ شده باشد.

وی ادامه داد: در صورتجلسه پلیس قید شد تعلل باعث مرگ فاطمه شده است و حتی پزشک داخلی و کودکان را بعد از یک ساعت خبر کرده‌اند.

این بیمارستان در جاسک مدتی است رئیس ندارد. «سیدمحمدطاهر حسینی» رئیس شبکه بهداشت و درمان جاسک، نیز تأکید کرد که این کودک تشنج کرده و در هر زمانی ممکن است این اتفاق‌ها رخ دهد. اواخر شهریورماه امسال قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی درگذشت یک مادر باردار و نوزادش در شهر جاسک، به شهرستان سفر کرد و پس از بررسی جزئیات حادثه، اشکال مدیریتی را عامل اصلی این رویداد دانست.

وی اعلام کرد دو نفر از مدیران بهداشت و درمان شهرستان جاسک به دلیل این اتفاق از مسئولیت برکنار شدند.

ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار