ادعای جدید سعودی ها علیه در ایران!
کد خبر: ۱۳۲۵۱
تاریخ انتشار: 2015 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

در ادامه تلاش سعودی ها برای پنهان کردن بی کفایتی در اداره امور حج ، سایت "مکه آنلاین" در گزارشی مدعی شد که شهروندان ایرانی با اتباع و گردشگران عربستانی در ایران تبعیض آمیز برخورد کرده و برای آنها مشکلاتی ایجاد می کنند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سعودی ها که به دنبال فاجعه مناو سقوط جرثقیل در مسجد الحرام و کشتار صدها حاجی، در تنگنای انتقادی شدیدی نزد افکارعمومی کشورهای اسلامی قرار گرفته اند، با تکیه برگزارش های جعلی تلاش می کنند، دست آویزی برای تبلیغات ضد ایرانی بیابند و به دنبال آن هستند مانع سفر زائران عربستانی به ایران برای زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) در مشهد و حضرت معصومه (س) در قم شوند تا شاید واقعیت های بی کفایتی و سهل انگاری خود بخصوص در فاجعه منا را پنهان کنند.

اینگونه ادعاها در حالی مطرح می شود که زائران خارجی امام رضا(ع) از کشورهای مختلف ازجمله عربستان، کویت، عراق، پاکستان، لبنان، هند و سایر کشورها همواره از احترام مضاعفی برخوردارند و نه تنها توسط مردم مشهد بلکه زائران شهرهای مختلف کشورمان مورد احترام قرارمی گیرند و طی دهه های گذشته بدون هیچگونه مشکلی سفرزیارتی خود به مشهد را در امنیت کامل انجام داده اند.

دستگاه تبلیغاتی وابسته به آل سعود تلاش می کند انتقادهای به حق ایرانیان علیه حاکمان ریاض در باره سهل انگاری دراداره امور حج و درخواست برای محاکمه عاملان فاجعه منا را به درگیری ایرانی - عربستانی تبدیل کرده و به این ترتیب مردم دو کشور را دربرابر یکدیگر قراردهند.

تارنمای اینترنتی "مکه آنلاین " که برای تهیه گزارش جعلی خود در باره بدرفتاری با زائران عربستانی در مشهد حتی نتوانسته است نظر صد درصدی دیپلمات های آن کشور در ایران را جلب کند درگزارش خود مدعی شده است: شدت برخوردهای لفظی با گردشگران سعودی در ایران و به طور مشخص در شهر مشهد در جریان حضورشان در تعطیلات عید قربان افزایش یافت.

به ادعای این سایت، گردشگران بازگشته از ایران که ترجیح دادند نامشان فاش نشود، گفتند که برخی فروشگاهها پلاکاردهای تبعیض آمیزی با مضمون عدم پذیرش سعودی ها نصب کردند.

ادعای رویترز در باره اعزام نیروی های ایرانی به سوریه

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع لبنانی ادعا کرد که تهران طی روزهای گذشته و همزمان با آغاز عملیات هوایی روسیه صدها نیروی زمینی را در حمایت از دولت بشار اسد به سوریه اعزام کرده است.

به گزارش تسنیم ، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع لبنانی ادعا کرد که صدها نیروی ایرانی طی 10 روز اخیر وارد سوریه شده اند، عملیات زمینی این نیرو ها در سوریه قرار است با پشتیبانی جنگنده های روسی صورت گیرد.

جنگنده های روسیه در دومین روز از حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه، یک مرکز شورشیان سوری را که از سوی آمریکا در حال آموزش بوده اند بمباران کرده اند. پنتاگون اعلام کرد مقامات ارشد آمریکا و روسیه به دنبال این اتفاق از طریق کنفرانس ویدئویی امن گفتگو کرده اند.

هیچ یک از مقامات کشورمان تاکنون نسبت به این گزارش واکنش نشان نداده اند.

درخواست عراق از روسیه برای حمله علیه داعش

حیدر العبادی نخست وزیر عراق تاکید کرد کشورش از حملات هوایی روسیه علیه مواضع گروهک تروریستی عراق استقبال می کند.

 العبادی در گفتگو با شبکه فرانس ۲۴ با بیان اینکه هنوز با روسیه حملات هوایی علیه در کشور را بررسی نکرده است، افزود: ولی این احتمال وجود دارد و در صورتی که چنین پیشنهادی از جانب مسکو مطرح شود، بغداد از آن استقبال خواهد کرد.

وی افزود: بغداد حجم زیادی از اطلاعات از سوریه و روسیه در مورد گروهک تروریستی داعش دریافت کرده است. پیشتر دفتر نخست وزیر عراق از هماهنگی با روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم استقبال و تاکید کرده بود: حملات هوایی روسیه در سوریه روشی سریع برای نابودی گروهک داعش در عراق است.

سعد الحدیثی سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق طی اظهاراتی گفت: بغداد از هماهنگی با روسیه در زمینه نابودی تروریسم در سوریه استقبال می کند. وی با بیان اینکه تروریست های داعش از طریق عراق وارد خاک سوریه می شوند، بار دیگر بر ایجاد راه حل سیاسی در سوریه برای پایان دادن به ناآرامی و بحران در این کشور تاکید کرد.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار