اعضای داعش در لیست مرگ انگلیس + عکس
کد خبر: ۱۳۲۴۱
تاریخ انتشار: 2015 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
در لیست قتل اعضای داعش، نام چهار بریتانیایی وجود دارد که انگلیس را تهدید به حملات تروریستی کرده اند. در حدود ۷۰۰ بریتانیایی در میان جنگجویان خارجی داعش حضور دارند که این خود به عنوان تهدیدی بالقوه برای امنیت انگیس محسوب می شود.

سالی آن جونز معروف به بانوی تروریست، در لیست خطرناکترین انگلیسی های حاضر در داعش قرار داشت. او که خانواده خود را ترک کرده بود برای ازدواج با جنید حسین، ۲۱ ساله، راهی سوریه شد و به داعش پیوست. او در حمله ای توسط هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در یک عملیات مشترک با انگلیس کشته شد.

وی در حال حاضر خود را ام حسین نام گذاری کرده و سعی می کند به صورت اینترنتی تروریست خارجی جذب داعش کند. نام واقعی او عکسا محمد، ۲۰ ساله است و برای جهاد نکاح راهی سوریه شد و با یک جنگجوی داعشی ازدواج کرد. او در نامه ای برای والدینش نوشته بود او به عنوان شهید خواهد بود و روز ملاقات  با خانواده اش را روز قیامت دانسته است. وی در ماه نوامبر خانواده اش را ترک کرده و براساس گزارش ها دارای موقعیت کلیدی پلیس زنان داعش در شهر رقه است.

ناصر مثنی، ۲۰ ساله که پدرش او را شیطان واقعی نامیده است. او پیش از سفر به سوریه در رشته پزشکی در حال درس خواندن بود و در چندماه اخیر با انتشار کلیپ هایی در اینترنت جوانان را به پیوستن به داعش ترغیب کرده است. او در گردن زدن سربازان سوری حضور داشته و تهدید کرده با بازگشت به انگلیس از مهارت های تروریستی خود استفاده خواهد کرد.

عمر حسین ۲۷ ساله چهارمین انگلیسی عضو داعش است که مورد تحریم‌های سازمان ملل قرار می‌گیرد. او خانه خود در باکینگهام‌شایر را ترک کرد تا به داعش بپیوندد. زمانیکه نظامیان غربی تحت نام ائتلاف آمریکایی به جنگ با داعش آمدند، عمر حسین در پیامی ویدیوئی اعلام کرد: تک تک نظامیان غربی که به سوریه می‌آیند تا با داعش مبارزه کنند را تابوت به کشورهایشان برمی‌گردانیم.


فرهنگ نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار