کشف مجسمه 30 میلیاردی در پلدختر
کد خبر: ۱۳۲۳۴
تاریخ انتشار: 2015 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
سرهنگ رضا داودی در تشریح این خبر، گفت: مأموران انتظامی شهرستان پلدختر با همکاری سازمان‎های مرتبط یک باند دو نفره اشیاء عتیقه را با انجام کارهای اطلاعاتی دستگیر کردند، که از باند دستگیر شده یک قطعه مجسمه طلا متعلق به داریوش هخامنشی کشف شد.

وی اظهار کرد: قاچاقچیان قصد داشتند شیء مذکور را با یک دستگاه سواری پژو در پلدختر به فروش برسانند، که حین معامله در محل سه راهی بابازید- پلدختر در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پلدختر با بیان اینکه نمونه سنگی این مجسمه بدون سر، در تالار موزه ملی ایران قرار دارد، تصریح کرد: متهمان با شیء قاچاق به یگان انتظامی انتقال شدند.

داودی با بیان اینکه برخی کارشناسان این شیء را تقلبی اعلام کردند که برای مطالعات بیشتر تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان می‎شود، اضافه کرد: ارزش ریالی مجسمه مذکور توسط کارشناسان میراث فرهنگی تهران، سی میلیارد ریال برآوردشده است.

وی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده با اعتراف به جرم خود با قرار صادره روانه زندان شدند، به قاچاقچیان تمدن فرهنگ غنی ایرانی هشدار داد، پلیس لرستان با اشراف کامل اطلاعاتی، تمامی تحرکات قاچاقچیان را تحت نظر دارد.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار