چه بخوریم تا قلب سالمی داشته باشیم؟
bato-adv
کد خبر: ۱۳۲۰۷
تاریخ انتشار: 2015 October 02    -    ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

قلب اندامی ماهیچه‌ای است که مسئول پمپاژ خون به شریان‌ها ب‍ه‌ وسیله حرکات ضربان‌دار متناوب برای ارسال خون به همه نواحی بدن است. تغذیه سالم برای بهبود عملکرد این عضو مهم و حیاتی تلقی می‌شود.

متخصصان تغذیه برای سلامتی قلب و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی پنج غذای مفید را معرفی کرده‌اند:

- سالمون: این ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است و برای قلب غذای مفیدی محسوب می‌شود. دو بار خوردن این ماهی روغنی در هفته از بهترین راه‌ها برای سلامت قلب است.

- ذغال اخته: این ماده سرشار از فیبر و ویتامین C است که قلب را در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند. برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی ذغال اخته را برای صبحانه یا همراه یک وعده غذای سبوس‌دار و با سایر میوه‌جات مصرف کنیم.

- گردو: برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مصرف هفتگی حداقل پنج اونس گردو توصیه می‌شود. این ماده دارای چربی‌های اشباع شده مونو است که کلسترول "LDL" را کاهش و کلسترول "HDL" را افزایش می‌دهد.

- بلغور جو دو سر: این خوراکی غنی از نوعی فیبر است که کلسترول "LDL" را از بین می‌برد و منبع خوبی برای انرژی محسوب می‌شود. برای اینکه میزان کلسترول را در تعادل نگه دارید، یک و نیم فنجان بلغور جو دو سر پخته را که سرشار از بتاگلوکان است، مصرف کنید.

- شکلات تلخ: این خوراکی می‌تواند فشار خون را تحت کنترل در آورده و با لخته‌های خونی مبارزه کند؛ چراکه با داشتن آنتی اکسیدان مانع از تجمع کلسترول‌های بد می‌شود. از آنجا که 70 درصد شکلات کمترین سطوح قند را دارد، این خوراکی گزینه خوبی برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
بلیت هواپیما چارتر