سالاد میوه های زمستانی
کد خبر: ۱۳۱۹۵۳
تاریخ انتشار: 2019 January 03    -    ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
اگر شما هم از دسته افرادی هستید که تمایلی به خوردن میوه ندارید می‌توانید میوه‌های خوشمزه زمستانی را به شکل سالاد درست کرده و میل کنید که هم خوشمزه است و هم پرخاصیت.

سالاد میوه های زمستانیاگر شما هم از دسته افرادی هستید که تمایلی به خوردن میوه ندارید می‌توانید میوه‌های خوشمزه زمستانی را به شکل سالاد درست کرده و میل کنید که هم خوشمزه است و هم پرخاصیت. برای سالاد میوه‌های زمستانی شما نیاز به پرتقال، انگور، سیب، نارنگی، موز، کیوی و خامه دارید؛ که همه این‌ها را پوست کنده و خرد کرده و با آبلیمو و خامه مخلوط می‌کنیم. با ما همراه باشید.

سالاد میوه های زمستانی

مواد لازم:

یک فنجان مغز پرتقال

یک فنجان انگورهسته گرفته

یک فنجان مغز نارنگی

یک فنجان سیب پوست گرفته ورقه ورقه شده

یک فنجان موز حلقه حلقه شده

۲ عدد کیوی پوست گرفته شده

یک فنجان خامه آماده شده

۲ قاشق سوپخوری آبلیمو

طرز تهیه سالاد میوه‌های زمستانی

آبلیمو را در ظرف سالاد می‌ریزیم. سیب ورقه شده را با آن مخلوط می‌کنیم و سپس به جز کیوی بقیه میوه‌ها را اضافه کرده و میوه‌ها را با آرامی مخلوط می‌کنیم و بعد خامه را در قیف با ماسوره کنگره دار روی سالاد به صورت شکوفه قرار می‌دهیم و سپس کیوی‌ها را چهار قاچ کرده، روی سالاد را با آن تزئین می‌کنیم.

نکات تغذیه‌ای:

این سالاد سرشار از ویتامین C. و A.، املاح و فیبر است. پرتقال و کیوی منبع غنی ویتامین C. می‌باشند. مقدار ویتامین C. یک لیوان آب پرتقال دو برابر مقدار نیاز روزانه است.

میوه‌ها سرشار از فیبر‌ها هستند و برای همین در برنامه‌ی غذایی کودکان جایگاه خاصی دارند. فیبر‌ها موادی هستند که مانند ویتامین‌ها کالری رسان نبوده، جذب بدن نمی‌شوند و دفع مواد زاید از طریق روده‌ها را سرعت می‌بخشند. باید بدانید که دو نوع فیبر وجود دارد:

فیبر‌های حلّال یا محلول در آب و فیبر‌های غیر حلّال یا نامحلول در آب.

با کودکتان به میوه فروشی بروید و اجازه دهید او میوه‌های مورد علاقه‌اش را انتخاب کند. در این صورت خواهید دید همان جا می‌خواهند میوه‌های انتخابی خود را بچشند

فیبر‌های گروه اول محلول‌های چسبناکی درست می‌کنند که جذب قند‌ها و چربی‌ها را کاهش می‌دهد. گروه دوم فیبر‌هایی هستند که میزان و حجم مدفوع را بیشتر کرده و دفع آن را سرعت می‌بخشند.

بیشتر میوه‌ها و سبزیجات حاوی هر دو گروه فیبر‌ها هستند. مواد غذایی دیگر از قبیل: بلغور جو دو سر، غلات کامل، کنگر فرنگی و لوبیا قرمز منابع سرشار از فیبر‌ها محسوب می‌شوند. از بین میوه آجیل‌ها و آلو خشک منبع مهم فیبر‌ها هستند.

تبیان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار