آیا پاک کننده های آرایش برای شما مضر هستند؟
کد خبر: ۱۳۱۸۵۸
تاریخ انتشار: 2019 January 02    -    ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
هر چه میزان که آرایش کرده باشید برای حفظ سلامتی پوست صورت خود لازم است که شب به هنگام خوابیدن آن را پاک کنید و بدین منظور پاک کننده‌های آرایش مختلفی وجود دارند که استفاده از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

آیا پاک کننده های آرایش برای شما مضر هستند؟هر چه میزان که آرایش کرده باشید برای حفظ سلامتی پوست صورت خود لازم است که شب به هنگام خوابیدن آن را پاک کنید و بدین منظور پاک کننده‌های آرایش مختلفی وجود دارند که استفاده از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این بخش از اخبار زیبایی و آرایش به نکات مثبت و منفی پاک کننده‌های آرایش پرداخته است که می‌توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

آیا پاک کننده های آرایش برای شما مضر هستند؟
نکاتی در مورد پاک کننده‌های آرایش

حتما ماندن برای ساعت‌های طولانی در محل کار و یا خستگی بیش از حد را برای پاک نکردن آرایش خود، هنگام شب، بهانه می‌کنید، اما در چنین شرایطی تمام طول شب و در خواب صدایی در گوش شما، که شاید گفته‌های دکتر پوست و یا مادرتان باشد، برای پاک نکردن آرایشتان به شما احساس گناه می‌دهد.

البته اگر از آن دسته افرادی هستید که به پوست خود اهمیت می‌دهید، حتما در چنین مواردی یه دستمال مرطوب و یا دیگر پاک کننده‌های آرایش در وسایلتان پیدا می‌شود. در این صورت هیچ نیازی به شوینده‌های مختلف و آب زدن به صورت خود ندارید. این پاک کننده‌های آرایشی حتی قادر به پاک کردن سرسخت‌ترین ریمل‌ها از روی چشم شما هستند.

بنابر این به نظر می‌رسد دستمال‌های مرطوب و دیگر وسایل پاک کننده‌ی آرایش، بسیار سریع، ساده و مناسب شب‌هایی که قادر به شست و شوی صورت نیستید، هستند، اما نه لزوما سالم‌ترین گزینه.

نکات مثبت پاک کننده‌های آرایش

متخصصان پوست دائم در حال یادآوری مضرات خوابیدن شب هنگام با وجود مواد آرایشی روی صورت هستند. محصولات آرایشی موجب گرفتگی منافذ پوست، تجمع آلودگی و تورم پوست می‌شوند؛ بنابراین داشتن وسیله‌ای که کار پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست را آسان‌تر می‌کند، نمی‌تواند برای پوست شما مضر باشد. اما واقعیت این است که عوارض جانبی برای استفاده از این دستمال‌های مرطوب وجود دارد.

دستمال‌های مرطوب در واقع جایگزینی برای گلوله‌های پنبه‌ای و بطری پاک کننده‌های آرایشی محسوب می‌شوند. این دستمال‌ها هیچ وقت کارایی مشابه شست و شوی صورت را نداشته و باید پوست خود را بعد از استفاده از آن‌ها آبکشی نمایید.

آیا پاک کننده های آرایش برای شما مضر هستند؟

نکات منفی پاک کننده‌های آرایش

جهت یادآوری باید بگوییم، دستمال‌های پاک کننده‌ی آرایش هرگز جای شست و شوی صورت را نخواهند گرفت. بیشتر دستمال‌های مرطوب با مواد شیمیایی، برای پاک شدن هرچه بهتر مواد آرایشی، پر شده اند. اگر از آن‌ها استفاده‌ی نادرستی داشته باشید، این مواد شیمیایی در پوست باقی خواهند ماند. این دستمال‌ها همچنین می‌توانند مواد آرایشی را به جای پاک کردن به لکه‌های روی پوست تبدیل نمایند. علاوه بر این اگر در مواد سازنده‌ی این دستمال‌ها الکل وجود داشته باشد، ممکن است موجب بروز حساسیت و یا خشکی بیش از حد پوست شما شوند.

مواد سازنده‌ی موجود در این دستمال‌های مرطوب، برای ماندگاری بیشتر نیاز به مواد نگه دارنده دارند. این مواد نگه دارنده از رشد باکتری‌ها پیشگیری می‌نمایند، اما نمی‌توان از سالم بودن خود آن‌ها، در صورت تماس با پوست، اطمینان حاصل کرد.

اگر قصد استفاده از دستمال‌های مرطوب پاک کننده‌ی مواد آرایشی را دارید، باید این نکته را به خاطر بسپارید که بعد از استفاده از دستمال‌های مرطوب، شست شوی صورت با یک پاک کننده‌ی بسیار ملایم ضروری است.

البته یادآوری این نکته نیز ضروری است که پاک کردن مواد آرایشی حتی بوسیله‌ی دستمال‌های مرطوب، از رفتن به رختخواب با آرایش خیلی بهتر است. همیشه نوعی از این دستمال‌ها را انتخاب کنید که بسیار ملایم و بدون الکل هستند.
بیشتر بدانید: چطور با گلاب پاک کننده آرایشی تهیه کنیم؟

تمیز کردن روزانه پوست از مواد آرایشی یکی از موارد ضروری و مهم برای حفظ سلامت پوست است. اکثر افراد برای این منظور از شیرپاک کن و محصولات شیمیایی مشابه موجود در بازار استفاده می‌کنند. اما آیا به غیر از استفاده از این محلول‌ها راه دیگری هم برای پاک کردن پوست وجود دارد؟ و یا اگر روزی این مواد را در اختیار نداشتید چگونه می‌توانید از مواد طبیعی در دسترس تان استفاده کرده و آرایش تان پاک کنید؟

با خواص مفید گلاب برای پوست آشنا شوید

گلاب یکی از این مواد طبیعی پرکاربرد و دارای خاصیت پاک کنندگی بالاست. این ماده، چون حاوی آنتی ا. کسیدان و ویتامین‌های گوناگون می‌باشد پوست را به طور کامل تغذیه کرده و از پیری و ایجاد چروک بر روی پوست جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از خواص مهم گلاب بازگرداندن لطافت و نرمی به پوست تحریک شده است. چراکه ضدالتهاب، ضدباکتری و ضدعفونی کننده است. همچنین این ماده چربی اضافی سطح پوست را از بین می‌برد و موجب طراوت و شادابی آن می‌گردد. علاوه بر این گلاب به خاطر خاصیت نرم کنندگی که دارد برای پوست‌های خشک بسیار مفید بوده و موجب نرمی و لطافت آن می‌شود.
روش تهیه پاک کننده آرایش با گلاب چیست؟

برای استفاده از گلاب به عنوان پاک کننده، مقداری پنبه را گلوله کنید و آن را به گلاب آغشته کنید و به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید. با این کار مواد آرایشی از روی پوست تان پاک می‌شوند. پوست نیز طراوات و شادابی خود را حفظ می‌کند.

اگر وقت بیشتری دارید و یا به دنبال پاک کننده آرایشی قوی تری هستید. می‌توانید از ترکیب گلاب و روغن نارگیل استفاده کنید. برای آن مقداری پنبه را گلوله کنید بعد ازاینکه آن را با گلاب آغشته کردید با مقدار کمی روغن نارگیل، پنبه را خیس کنید و روی آرایشتان بکشید تا پاک شود. از این ترکیب می‌توانید برای پاک کردن آرایش چشم و صورت استفاده کنید.

مه شو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار