آیا بیماری صرع درمانی دارد؟
کد خبر: ۱۳۱۵۱
تاریخ انتشار: 2015 October 01    -    ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
دکتر احمد نگهی در پاسخ به اینکه آیا صرع درمان پذیر است یا خیر، گفت: در پزشکی بیماری‌هایی چون قند، فشار خون، رماتیسم و ام اس درمان قطعی ندارند و تنها کنترل می‌شوند، اما صرع درمان پذیر است. طول درمان بیماری صرع نیز بستگی به نوع آن دارد و از دو تا پنج سال به طول می انجامد.

وی از برگزاری دوازدهمین کنگره بین‌المللی صرع در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: این کنگره از سی ام دی تا دوم بهمن ماه پذیرای متخصصان از گروه‌های مختلف بویژه نورولوژی، نورولوژی اطفال، روانپزشکان، طب اورژانس و جراحی اعصاب است.
نگهی افزود: فراخوان ارسال مقالات آغاز شده و ۳۰ آبان ماه آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره است.

دبیر دوازدهمین کنگره بین‌المللی صرع با بیان اینکه صرع شایع ترین بیماری نورولوژی اطفال است عنوان کرد: صرع همچنین دومین بیماری شایع نورولوژی در بزرگسالان در دنیاست. بنابراین لازم است به صورت جدی به آن توجه شود.

نگهی افزود: انواع مختلف بیماری صرع، روش‌های تشخیص، تازه‌های درمان، داروهای جدیدی که وارد کشور شده و یا در داخل تولید می‌شوند، جراحی‌های صرع، و ... از جمله محورهای اصلی این دوره از کنگره هستند.

وی با بیان اینکه دوکارگاه عملی آموزشی برای کنگره تدارک دیده شده است گفت: کارگاه نخست پیرامون برخورد اورژانس با بیمار مبتلا به صرع و دیگری درباره تشنج های استاتوس است.

وی افزود: بویژه اگر درمان بر اساس نوع صرع درست انتخاب شود بهبودی کامل را به دنبال دارند. دوره درمان بیماری صرع نیز بستگی به نوع آن دارد و از دو تا پنج سال به طول می انجامد. خط اول درمان صرع داروست، اما در برخی فرم های خاص اگر صرع به دارو جواب ندهد، جراحی انجام می شود.
دوازدهمین کنگره بین‌المللی صرع سی ام دی تا دوم بهمن ۹۴ در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.
شفاف
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار