تعمیرکار ۲۰۶ خودتان باشید
کد خبر: ۱۳۱۴۶۴
تاریخ انتشار: 2018 December 26    -    ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
بسیاری از راننده‌ها خاطره تعمیرکاری را دارند که به خاطر دستمزد بیشتر در معایب خودرویشان بزرگ‌نمایی کرده یا پول بیشتری برای خدمات جزئی گرفته است.

بسیاری از راننده‌ها خاطره تعمیرکاری را دارند که به خاطر دستمزد بیشتر در معایب خودرویشان بزرگ‌نمایی کرده یا پول بیشتری برای خدمات جزئی گرفته است.

این در حالی است که برخی از کارهای خودرو دیگر نیاز به تعمیرکار ندارد. برای مثال هنگام خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دست دوم ممکن است با مشکلات در سوخت خودرو برخورد کنید که بردن آن پیش یک تعمیرکار دیگر صرف نکند. مثلا عوض کردن روغن خودرو نیازی به تعمیرکار ندارد؛ فقط کافی است عدد روی جعبه روغن را بخوانید و روغن مناسب خودرویتان را پیدا کنید. رفتار غیرعادی موتور، افزایش سر و صدا و یا اصطلاحا یاتاقان زدن یکی از آثار استفاده نکردن از روغن مناسب خودرو است. اگر روغن خوبی استفاده کردید باید یک بار در میان فیلتر آن را هم عوض کنید. برخی به اشتباه فکر می‌کنند هر گاه روغن سیاه شود زنگ خطری برای تعویض آن است اما این در حالی بوده که روغن وقتی چند روز در خودرو بماند به این رنگ تغییر می‌کند و در عوض روغن خودرو را باید هر ۱۲ هزار کیلومتر عوض کرد.

تعمیرکار ۲۰۶ خودتان باشید

روغن گیربکس

صرف اینکه خودرو ما را از یک نقطه به نقطه دیگر ببرد اهمیت ندارد؛ بلکه یک راننده خوب به آینده هم فکر می‌کند. مثلا راننده‌ای صبح‌ها به سختی خودرو را روشن و به محل کار خود می‌رسد. دنده آن تا یک کیلومتر اول بسیار سخت جا می‌‌رود اما به هر ضرب و زوری که شده راننده را به مقصد می‌رساند. کسی که یک بند انگشت از خودرو سر دربیاورد می‌داند علت این اتفاق یخ زدن روغن گیربکس است. تعویض این روغن از پیش خبر نمی‌کند و مانند روغن موتور از قبل زمان مشخصی برای عوض شدن ندارد بلکه هر وقت راننده‌ای احساس کرد تغییر دادن دنده‌ها سخت شده باید آن را عوض کند. از آنجایی که با خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دست دوم کسی انتظار گیربکس خیلی قوی ندارد بهتر است هر ۱۰ کیلومتر روغن گیربکس را چک و معمولا هر ۶۰ هزار کیلومتر آن را عوض کرد.

آچارکشی

یکی از کارهایی که با خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دست دوم باید انجام داد آچارکشی آن است. به دلیل کیفیت پایین مونتاژ در ایران احتمال شل شدن پیچ‌های تعلیق یا سرسیلندر و اجزای دیگر وجود دارد. برای همین راننده‌ها هر چهار تا پنج هزار کیلومتر خودروی خود را به یک شعبه از نمایندگی‌های پژو در ایران می‌برند تا بازدید کلی از آن داشته باشد.

استفاده از برنامه‌های موبایلی

نباید تصور شود که این مشکلات فقط برای خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان رخ می‌دهد بلکه بین خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دست دوم تا خرید مرسدس بنز مشکلات و تعمیرهای مشترکی هم وجود دارد. برای همین حتی برنامه‌های گوشی هم در خدمت این تعمیرکار خانگی قرار گرفته‌اند. با این برنامه‌ها می‌توان تست‌های مورد نیاز را انجام داد. بری این کار در کاپوت را باید باز کرد و گوشی را روی لاستیک درز کاپوت قرار داد. تعمیرکاران حرفه‌ای دستگاه‌های مخصوصی برای این کار دارند اما با نصب lexisaudioeditor، Decibel Meter و TORQUE هم برای اندازه‌گیری و نشان دادن شدت و ثبت مقدار لرزش مفید است.

منبع : ویرلن

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار