دلیل سکته پیش از 40 سالگی
کد خبر: ۱۳۱۴۵
تاریخ انتشار: 2015 October 01    -    ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
مرگ ناگهانی هادی نوروزی در 9 مهرماه، ساعت 4 صبح خیلی از افراد را متعجب و دلنگران کرد. علت مرگ هادی نوروزی ایست قلبی در خواب اعلام شد. مرگ هادی نوروزی و ایست قلبی این جوان ورزشکار بهانه ای شد تا با دکتر موژان نادری درباره علت سکته‌های قلبی در دوران جوانی گفت و گو کنیم.

دکتر موژان نادری درباره دلایل سکته قلبی جوانان زیر 35 سال  به الو دکتر می گوید: اولین دلیلی که می توان آن را درنظر گرفت فاکتور های ژنتیکی است. اگر افرادی در خانواده با سابقه ی حمله ی قلبی و بیماری های قلبی عروقی وجود داشته باشد، احتمال بروز این گونه بیماری ها در دیگر افراد خانواده هم افزایش پیدا می کند. دیواره ی شریان های قلبی در این افراد که سابقه ی وراثتی حملات قلبی را دارند، مستعد جذب چربی هستند و این موضوع ارتباطی به ورزشکار بودن یا نبودن هم ندارد. چربی خون این افراد معمولا بالاست و جداره ی رگ های قلبی شان به مرور نازک می شود.

دکتر نادری در ادامه صحبت هایش اضافه می کند: این افراد باید به طور منظم پیگیر وضعیت قلب شان باشند و معمولا اینگونه نارسایی ها با آزمایشات معمولی تشخیص داده نمی شوند. اکثرا افراد جوانی که دچار حمله ی قلبی می شوند، در ناحیه ی قفسه ی سینه دردهای خفیفی را احساس می کنند و حتی در صورت مراجعه به پزشک نمی توان نارسایی قلبی را تشخیص داد بلکه فقط با آزمایشات تخصصی تر می توان از بروز حمله ی قلبی جلوگیری کرد.

دکتر نادری مصرف همزمان داروهای آمفتامین یا برخی محرک ها به همراه الکل را نیز یکی از عوامل ایجاد آریتمی قلبی و در نهایت سکته ی ناگهانی در جوانان می داند و اضافه می کند: علت دیگری که سکته قلبی جوانان را به همراه دارد و باعث به کما رفتن آنها می شود قند خون بالا در این افراد است. در این گونه موارد شخص را باید هر چه سریع تر به بیمارستان رساند. گرفتگی رگ را باید قبل از بروز سکته پیگیری و درمان کرد  و عملا این گرفتگی ها بعد از سکته امکان درمان ندارند و قلب قابلیت احیا پذیری اش را از دست می دهد.
الودکتر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار