امیرکبیر دوم به کما رفت!
کد خبر: ۱۳۱۴۰
تاریخ انتشار: 2015 October 02    -    ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
 علی دهباشی با اشاره به وضعیت بد جسمی بنیان‌گذار انتشارات امیرکبیر که از شب گذشته به کما رفته است،می‌گوید: عبدالرحیم جعفری از نوآوران حوزه نشر است و با نویسندگان، شاعران و مترجمان بزرگ کار کرده و آثار بسیار فاخری را به چاپ رسانده است.

سردبیر مجله بخارا گفت:عبدالرحیم جعفری بنیان‌گذار انتشارات امیرکبیر که بیش از هفت دهه در عالم نشر ایران کارهای بنیادی و اساسی کرد از دیشب به علت ناراحتی کلیوی به کما رفت.

او ادامه داد:عبدالرحیم جعفری نشر ایران را از یک دوران ابتدایی و بدوی به دوران مدیران رساند کاری که دهه‌های 30-40 و دهه‌های بعد با ابتکار و نوآوری او در نشر ایران اتفاق افتاد، موسسه امیرکبیر را به بزرگترین انتشاراتی خاورمیانه تبدیل کرد.

دهباشی در ادامه بیان کرد: جعفری امضاء‌کننده بیش از 3000 قرارداد کتاب با نویسندگان، شاعران و مترجمان ایرانی بود که همگی این کتاب‌ها را نیز منتشر کرد. او اکثریت قریب به اتفاق این کتاب‌ها را منتشر کرد و با نویسندگانی همچون محمد معین، عبدالحسین زرین‌کوب، بدیع‌الزمان فروزان‌فر، ربیع‌الله صفا، پرویز ناتل خانلری،سیدابوالقاسم انجوی شیرازی، ایرج افشار،جلال همایی، نائینی و ده‌ها محقق و پژوهشگر دیگر همکاری داشت.

او با بیان اینکه آثار ادبیات معاصر زیر نظر فرزندش رضا جعفری منتشر می‌شد، افزود: آثاری از جلال آل احمد، سیمین دانشور،علی محمد افغانی، احمد محمود، غلامحسین ساعدی، احمد شاملو، نصرت رحمانی، منوچهر آتشی و همچنین آثار مترجمان بزرگی همچون ابراهیم یونسی، سروش جنیدی، حسن شهباز و ده‌ها مترجم دیگر را منتشر کرد.

سردبیر مجله بخارا در پایان گفت: او الگویی را در نشر ایران بنیان‌ گذاشت که سال‌هاست ناشران موفق ما سعی می‌کنند همچنان از روش و ایده‌های او بهره جویند. جعفری در سال‌های اخیر خاطرات خود را نوشت که دو جلد آن منتشر شده است.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار