ماجرای جالب سلول‌هاي خورشيدي حساس به رنگ
کد خبر: ۱۳۱۳۱
تاریخ انتشار: 2015 October 02    -    ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
دکتر علی عبداله زاده ضیابری عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان گفت: امروزه سلول‌های خورشیدی ساخته شده از مواد آلی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این سلول‌ها از مزایایی همچون قابلیت ساخت در مقیاس بزرگ و انعطاف پذیری برخوردارند و هزینه‌ تولید پایینی دارند اما مشکل عمده‌ این سلول‌ها بازدهی پایین آن‌هاست که هدف این پژوهش تلاش برای ساخت نانوساختارهایی است که منجر به افزایش بازدهی سلول‌های خورشیدی شود.

وی افزود: طبق نتایج بدست آمده نانوساختارهای تولید شده از شفافیت بالایی در ناحیه‌ نور مرئی برخوردارند و نسبت به نمونه‌های متداول مقاومت الکتریکی پایین‌تری دارند که این ویژگی سبب اتلاف انرژی الکتریکی کمتر سلول‌ها می شود.

این طرح حاصل همکاری‌های دکتر علی عبداله زاده ضیابری عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، خدیجه احمدی گورجی از دانشگاه تهران، دکتر کاووس میرعباس زاده عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و علیرضا احدپور شال مربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان است. نتایج این کار در مجله‌ Bulletin of Materials Science (جلد 38، شماره 3، سال 2015، صفحات 617 تا 623) به چاپ رسیده است.
خبرگزاری صداوسیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار