بنای ثبت ملی پهلوی اول در پایتخت تخریب شد
کد خبر: ۱۳۱۱۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 23    -    ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اعلام کرد: بخشی از بنای ثبت ملی موسوم به «بنگاه فرد شیشه» و «یزدگرد» مربوط به پهلوی اول واقع در منطقه 12 پایتخت امروز(یکشنبه) توسط مالکان تخریب شد.

محسن شیخ الاسلامی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: ضرورت حفاظت و ثبتی بودن این بنای ملی واقع در خیابان ری چندی پیش به شهرداری منطقه 12 تهران اعلام شده بود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران معتقد است که «به علت ناهماهنگی شهرداری منطقه و ناحیه» امروز بخشی از ضلع غربی این بنای ثبت ملی تخریب شده است.

وی با بیان اینکه با ورود شهرداری منطقه 12 و اداره کل میراث فرهنگی استان از ادامه تخریب این بنا جلوگیری شد اظهارداشت: برخی از تزئینات، نما، آجرکاری و طبقه دوم بنا در مجاورت خیابان ری امروز(یکشنبه) توسط مالکان به کلی تخریب شده است.

معاون میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه در صورت بی توجهی و ادامه فرآیند تخریب این موضوع از طریق بخش حقوقی سازمان میراث فرهنگی رسیدگی می شود افزود: اکنون در مشاهده های میدانی میزان تخریب اثر در حال بررسی و ارزیابی است.

این بنا بالاتر از میدان شوش در جنوب شرقی پایتخت قرار دارد.

مسئولان اعلام کرده اند که سه هزار و 400 اثر واجد ارزش و نیز ثبت ملی در سطح استان تهران وجود دارد که حدود دو هزار و 400 مورد آنها ثبت ملی هستند.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلطان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
0
3
عجب بابا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
4
جدا از اینکه چه زمانی این بنا ساخته شده ، چنین عملکردی که قبلا هم انجام گرفته ، واقعا شرم آور و توجیه پذیر نیست و ننگ آور است برای مسئولین
سلطان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
1
3
حسود هرگز نیاسود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار