برای کاهش وزن، فقط دو دقیقه ورزش کنید
کد خبر: ۱۳۰۲۴۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 17    -    ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
بسیار خب، نتایج جالب یک مطالعه جدید نشان داده که بدن شما می تواند به معنای واقعی کلمه در دو دقیقه چربی سوزی کند. در حقیقت فقط 120 ثانیه ورزش شدید که ضربان قلب شما را بالا ببرد؛ این می تواند برای شما به عنوان سی دقیقه پرش و فعالیت مناسب باشد.

برای کاهش وزن، فقط دو دقیقه ورزش کنید

 برای کاهش وزن، فقط دو دقیقه ورزش کنیداختصاصی «تابناک باتو»؛ اگر شما ذاتا ورزشگار و علاقه مند به ورزش به دنیا نیامده باشید، ورزش می تواند برای شما بسیار سخت و دشوار باشد، به خاطر اینکه انجام آن واقعا سخت و زمان بر است.

در نظر بگیرید در یک صبح سرد، شما باید به باشگاه بروید، تمرینات ورزشی انجام دهید، دوش بگیرید، لباس هایتان را برای رفتن به سر کار عوض کنید و...، به نظر کمی دست و پا گیر می آید درست است؟

بسیار خب، نتایج جالب یک مطالعه جدید نشان داده که بدن شما می تواند به معنای واقعی کلمه در دو دقیقه چربی سوزی کند. در حقیقت فقط 120 ثانیه ورزش شدید که ضربان قلب شما را بالا ببرد؛ این می تواند برای شما به عنوان سی دقیقه پرش و فعالیت مناسب باشد.

محققان دانشگاه ویکتوریا استرالیا، از افراد خواستند تا در سه جلسه تمرین با شدت های مختلف در یک دوره زمانی خاص با هفت روز یا بیشتر همراه با استراحت در میان ورزش ها شرکت کنند.

برای کاهش وزن، فقط دو دقیقه ورزش کنید

در جلسه اول، از شرکت کنندگان خواسته شد، مداوم به مدت 30 دقیقه همراه با 50 درصد تلاش خود ورزش کنند.
جلسه دوم، از افراد خواسته شد چهار یا پنج بار (با یک دقیقه فاصله بین هر بار )با 75 درصد تلاششان ورزش کنند و در جلسه نهایی از شرکت کنندگان خواسته شد، چهار بار 30 ثانيه همراه با نیم دقیقه استراحت بین هر دفعه با 100 درصد توان و تلاش خود ورزش کنند.

پس از پایان هر جلسه محققان مقدار انرژی مصرف شده توسط هر شرکت کننده را از طریق مقایسه بیوپسی عضلانی از ران هر فرد با قبل ورزش (بلافاصله بعد از سه ساعت پس از اتمام تمرین) محاسبه کردند.

آنان دریافتند که میتوکندری ها (ساختارهایی که موجب تولید انرژی در سلول می شوند) در عضلات ران شرکت کنندگان در گروه های مختلف ورزش (1/طولانی تر - 2/سرعت و شدت بالاتر) تقریبا یکسان بوده است.

نویسندگان این مقاله در مجله فیزیولوژی آمریکا نوشتند: این یافته ها پیامدهای مهمی برای افزایش درک ما در مورد نحوه استفاده از ورزش جهت افزایش سلامت متابولیک برای کل جمعیت جامعه به دنبال داشته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
55
برای همان دو دقیقه فعالیت شدید، دست کم باید یکربع گرم کرد، فشار آوردن ناگهانی بی گمان منجر به آسیب دیدگی خواهد شد
پاسخ ها
ن.م
| |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
ولی من فکر میکنم کل حرف این خبر اینه که مدت زمان مهم نیست میزان انرژی که صرف میشه تو کالری سوزی مهمه مثلاً ممکنه یه نفر بره باشگاه چهار ساعت بدون انرژی کار کنه و فقط پنجاه درصد انرژی شو با بی حالی ورزش کنه ولی یه آدم دیگه فقط دو دقیقه با ۱۰۰٪ انرژی کار کنه و همون اندازه کالری بسوزونه. دررابطه با بحث آسیب هم اگه دقت کنید تو متن گفته بصورت متناوب و با فاصله زمانی پس نمیگه طرف دو دقیقه زمان بذاره میگه دو دقیقه درست ورزش کنه مثلاً گفته ۴ تا ۳۰ ثانیه بین هر کدوم هم نیم دقیقه استراحت منتها با ۱۰۰٪ انرژی و تلاش. بعدشم تو متن گفته نتایج این تحقیق تو مجله فیزیولوژی آمریکایی چاپ شده.خب اون یه مجله معتبر علمی هست که فکر نمیکنم نتایج غلط تحقیقات غلط رو بدون بررسی و داوری منتشر کنه چون یه مجله بین المللی هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
1
1
به نظرم نتیجه تحقیق خیلی استاندارد نیست.زیرا در فعالیت های شدید بدن توانایی تجزیه سریع چربی را ندارد و همیشه اول سراغ راحت ترین ماذه غذایی برای سوزاندن یعنی قند میرود.دوم اینکه در فعالیت های شدید و سریع و با حداکثر توان ادرنالین خون به کبد دستور ازاد سازی سریع گیلیکوژن به عنوان قند ذخیره سازی شده را میدهد که همین دو مورد باعث میشود بدن در دیرترین زمان ممکن دست به ذخیره چربی خود بزند.در نتیجه برای چربی سوزی بهترین کار عدم تحریک بدن برای ازاد سازی گلیکوژن هستش .یعنی شما برای چربی سوزی در افرادی که بدن چاقی دارند باید با پیاده روی سریع مقدار قند خون ازاد رو مصرف کنید در مرحله بعد بدن به دلیل اتمام قند موجود و عدم ازاذ شدن کیلیکوژن به سراغ بافت چربی و ذخیره چربی میرود که استفاده و سوزانن ان برای بدن به مراتب سخت تر از قند هستش میرود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
1
1
من که نفهمیدم چه باید کرد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
1
آیا غذا خوردن با سرعت تمام و با صد در صد توان نوعی ورزش به حساب می آید؟ لطفاً دانشمندان سریع جواب بدهند تا غذا سرد نشده. من برای این نوع ورزش آمادگی کامل دارم به مدت ده دقیقه در هر نوبت و سه نوبت در هر شبانه روز. لطفاً دانشمندان محترم بیکار نشینن برن سریع تحقیق کنن نتیجه رو بگن
پاسخ ها
اوستاد دانشمند
| |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
بله ورزش به حساب میاد برای تاثیر بیشتر به قیمت مواد اولیه غذا بیشتر دقت کن و با چند روز قبلش مقایسه کن بهت قول میدم نخورده گوشت تنت میریزه :))
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار