صرع در ایران سه برابر اروپا!
کد خبر: ۱۲۹۷۷
تاریخ انتشار: 2015 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
رئیس انجمن صرع ایران گفت: بررسی های علمی نشان می دهد درحال حاضرحدود یک تا یک و نیم درصد مردم ایران صرع دارند که این آمارحاکی ازحدود سه برابر بودن بیماران صرعی در کشور به نسبت اروپاست.
 
دکتر کوروش قره گوزلی افزود: این آمار نسبت به آمار کشورهای منطقه قابل قبول اما ازآمار مبتلایان به صرع در اروپا بیشتر است.چراکه در نروژ تعداد مبتلایان به صرع حدود نیم درصد و در انگلستان کمتر از نیم درصد کل جمعیت کشور است.

وی بروز بیماری صرع را ناشی از علل گوناگونی دانست و گفت: به طور کلی در بروز صرع ژنتیک، تومور، انواع ضربه ها،سکته های مغزی،مصرف الکل و... نقش اساسی دارند.

به گفته استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ،صرع بیشتر در کودکان و افراد کهنسال شایع تر است اما بررسی ها نشان می دهد طی سال های اخیر این بیماری در جوانان هم شیوع قابل توجهی یافته است.

قره گوزلی تصریح کرد: در بیمارانی که دچار تشنج می شوند به مغز صدمه می رسد بنابراین درمان های دارویی آنها بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت مصرف داروی دپاکین در بیماران مبتلا به صرع به مهر گفت: داروی دپاکین که درخط مقدم درمان چند نوع بیماری است بسیاررایج و شناخته شده است.خوشبختانه در کشور ما نیزاین دارو به تازگی به مرحله تولید داخل رسیده است که برای درمان بیماری های صرع، سردرد، میگرن و اعصاب و روان مورد استفاده قرارمی گیرد. ضمن اینکه بررسی ها نشان می دهد این دارو با توجه به تاییدیه های دریافتی از سوی مراجع ذی صلاح، کیفیت خوبی دارد.

قره گوزلی، امنیت روحی و روانی بیماران را درتمام دنیا بسیار حائزاهمیت دانست و افزود: با تولید داخلی این دارو، امنیت روحی و روانی بیماران و خانواده هایشان نیزبه شکل مطلوب تر تامین می شود.

داروی دپاکین که درشرکت داروسازی عبیدی آماده تولید شده است به زودی و با قیمت ارزانترازنوع خارجی راهی بازارمی شود.

جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار