لباس های الکترونیکی ایده جدیدگوگل
کد خبر: ۱۲۹۷
تاریخ انتشار: 2015 May 30    -    ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
تصور کنید که برای رد یک تماس دریافتی در تلفن همراه خود مجبور نباشید که گوشی را از جیب خود خارج کنید. این موضوع ایده جدید گوگل و شرکت لی‌وایز(levi’s) است که در حال کار برروی آن هستند.

گوگل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود در سانفرانسیسکو اعلام کرد در حال همکاری با لی وایز برای ساخت یک شلوار هوشمند هستند که به وسیله آن بتوان یک سری کارها را روی گوشی انجام داد.

این اقدام در راستای یک طرح بزرگ تر از سوی گوگل موسوم به "پروژه ژاکارد" است که اساسا نوعی نخ هوشمند است که به تولیدکنندگان پارچه این امکان را می دهد که لباس های الکترونیکی را ساده تر تولید کنند.

هنوز درباره این همکاری جزئیات بیشتری منتشر نشده اما گوگل در کنفرانس خود عملکرد پارچه ای را که با نخ هوشمند بافته شده به نمایش گذاشته است. بطوریکه با یک ضربه کوچک به آن می‌توان موزیک را پخش یا متوقف کرد یا با کشیدن انگشت روی آن می‌توان بلندی صدا را کنترل کرد.

گوگل اولین شرکتی نیست که رویای چنین ایده ای را در سر می‌پروراند. تعداد زیادی از شرکت‌های کوچک و بزرگ در حال کار روی ساخت لباسی هوشمند هستند که با گوشی کاربر در ارتباط باشد.

اما به نظر میرسد گوگل در حال ساخت نخی است که تولید این لباس را ساده تر کند.

گوگل می‌گوید، آنچه که در کنفرانس گوگل به نمایش گذاشته شده صرفا بخش کوچکی از این پروژه عظیم است. طراحان و توسعه دهندگان باید اپلیکیشن‌هایی را مناسب این نوع لباسهای هوشمند طراحی کنند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار