برترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند
کد خبر: ۱۲۹۶۶۶
تاریخ انتشار: 2018 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
تجربه نشان داده است وقتی یک کتاب، فروشی خوبی را در بازار تجربه کند به احتمال زیاد نسخه سینمایی این اثر نیز فروش خوبی پیدا می‌کند و پرمخاطب می‌شود. به همین دلیل است که فیلم‌های بزرگی را سراغ داریم که از کتاب اقتباس شده‌اند.

برترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اندتجربه نشان داده است وقتی یک کتاب، فروشی خوبی را در بازار تجربه کند به احتمال زیاد نسخه سینمایی این اثر نیز فروش خوبی پیدا می‌کند و پرمخاطب می‌شود. به همین دلیل است که فیلم‌های بزرگی را سراغ داریم که از کتاب اقتباس شده‌اند.

در این بین داستان بعضی از کتاب‌ها به‌اندازه‌ای غنی است و شخصیت‌‌پردازی‌های قوی دارد که گنجاندن آن در یک نسخه سینمایی ممکن نیست و به همین دلیل شاهد ساخت سریال‌های طولانی و دنباله‌داری هستیم که از کتاب اقتباس شده‌اند.

این سریال‌ها جذابیت زیادی دارند و به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت، در نتیجه با هم نگاهی خواهیم انداخت به فهرستی از جدیدترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند.

1. بازی‌های تاج و تخت

جدیدترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

حتی اگر اهل سریال دیدن هم نباشید باز هم بدون شک سر و صدای سریال عظیم بازی‌های تاج و تخت به گوش شما خورده است. این سریال که از کتاب‌های نغمه یخ و آتش نوشته جورج.آر‌.‌آر مارتین اقتباس شده چند سالی می‌شود که به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های دنیا تبدیل شده است.

فصل اول سریال بازی‌های تاج و تخت به لحاظ داستان به اولین کتاب این مجموعه که همانند سریال آن بازی‌های تاج و تخت نام دارد پایبند بود اما در فصل‌های بعدی میان کتاب و سریال این مجموعه تفاوت‌هایی را شاهد هستیم.

جورج آر‌.‌آر مارتین به فیلم‌نامه فصل‌های اول سریال بازی‌های تاج و تخت نظارت کامل داشت اما موفقیت این سریال و ساخت فصل‌های بعدی باعث شد تا نظارت او به فیلمنامه بازی‌های تاج و تخت کمتر شود و بیشتر وقت خود را به نگارش نسخه‌های بعدی کتاب‌های این مجموعه و تمام کردن آن‌ها اختصاص دهد.

اگر از طرفداران این سریال هستید که بدون شک تمام قسمت‌های آن را دیده‌اید و منتظر پخش آخرین فصل آن در فروردین‌ماه آینده هستید.

اگر هم تاکنون بازی‌های تاج و تخت را ندیده‌اید پیشنهاد می‌کنیم آب دستتان است زمین بگذارید و تا هنوز فرصت باقی است قسمت‌های قبلی بازی‌های تاج و تخت را ببینید و خودتان را برای فصل آخر این سریال در سال آینده آماده کنید.


2. خانه پوشالی

جدیدترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

اگر از آن دسته هواداران قدیمی سریال باشید حتماً به‌ خاطر دارید که سال‌ها پیش صدا و سیما سریالی چهار قسمتی را با نام خانه پوشالی به روی آنتن برد.

چند سال قبل نیز شاهد پخش نسخه‌ای جدید و متفاوت از این سریال با همان نام خانه پوشالی از جانب شبکه نت‌فلیکس بودیم. اما جالب است بدانید این دو نسخه این سریال از سه‌گانه کتابی با همین نام نوشته مایکل دابز اقتباس شده است.

نسخه اول این کتاب در سال ۱۹۸۹ منتشر شد و چهره سیاه و بی‌رحم سیاست را در مجلس انگلستان را روایت می‌کرد.

اما سریال خانه پوشالی که کوین اسپیسی نقش اصلی را بر عهده داشت داستان را در آمریکا و روایت می‌کند و دغل‌کاری‌های سیاستمداران واشنگتن را به تصویر می‌کشد.

فصل اول سریال خانه پوشالی در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و تاکنون ۷۳ قسمت از آن پخش شده و چیزی به پخش ششمین و احتمالاً آخرین فصل این سریال پرطرفدار باقی نمانده است.


3. سرگذشت ندیمه

جدیدترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

این سریال بر اساس کتاب معروف مارگارت اتوود ساخته شده و در کنار اینکه نسخه کتاب سرگذشت ندیمه جوایز زیادی را بدست آورد، نسخه سریالی سرگذشت ندیمه نیز در مدت کمی بازخوردهای بسیار مثبتی را دریافت کرد.

سرگذشت ندیمه در دنیایی سیاه و تیره در آینده رخ می‌دهد و حکومتی با نام گیلاد آزادی‌های اجتماعی و فردی مردم را زیر پا می‌گذارد و بر اساس قوانین این حکومت، سقط‌جنین، طلاق و ازدواج مجدد امری کاملاً غیر قانونی است و مجازات‌های سختی در انتظار قانون‌شکنان است.

شبکه تلویزیونی اینترنتی هولو ساخت سریال سرگذشت ندیمه را بر عهده گرفت و پس از موفقیت‌های فصل اول شاهد پخش فصل دوم این سریال بودیم.

سریال سرگذشت ندیمه به‌عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های ۲۰۱۸ شناخته می‌شود و برای فصل سوم نیز در سال آینده میلادی تمدید شده است.


4. سیزده دلیل برای اینکه

جدیدترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

جی اَشر در سال ۲۰۰۷ کتابی نوشت با نام ۱۳ دلیل برای اینکه، این کتاب که مخاطبین آن بیشتر نوجوانان بودند به‌سرعت طرفدار پیدا کرد و محبوب شد. حدود ۱۰ سال بعد نیز شاهد ساخت نسخه سریالی این کتاب با همان نام ۱۳ دلیل برای اینکه بودیم.

در این سریال دختر نوجوانی با نام هانا بیکر خودکشی کرده و نوارهای کاستی به جای گذاشته که دلیل خودکشی‌اش در این نوارها توضیح داده شده است.

سریال ۱۳ دلیل برای اینکه، آهنگ جذاب و پرکششی دارد و نویسندگان فیلمنامه این سریال سعی کرده‌اند تا حد امکان به نسخه کتاب آن وفادار بمانند.

پس از موفقیت چشمگیر این سریال شاهد پخش فصل دوم آن‌ نیز بودیم و سومین فصل آن قرار است در سال ۲۰۱۹ پخش شود.

در این سریال در کنار داستان جذاب و معمایی شاهد نقد فرهنگ آموزش آمریکا نیز هستیم و از آنجایی که مصرف موادمخدر، تنهایی و گوشه‌نشین شدن نوجوان‌های آمریکایی، خودکشی، افسردگی و مواردی از این دست را به تصویر کشیده است برخی از روانشناسان معتقدند مشاهده ۱۳ دلیل برای اینکه ممکن است تأثیر بدی روی مخاطبین حساس بگذارد.


5. نارنجی مد جدید است

جدیدترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

این سریال که ششمین فصل آن در حال پخش است و در ایران با نام نارنجی همان سیاه است نیز شناخته می‌شود از کتابی نوشته پایپر چپمن، اقتباس شده است.

این کتاب در‌واقع خاطرات پایپر از یک زندان خیالی است که قوانین در آن نادیده گرفته می‌شود و فضایی کاملاً فاسد بر زندان و زندانیان حکم‌فرماست.

سازندگان سریال نارنجی مد جدید است نسبت به کتاب این مجموعه وفادار نبوده‌اند و تغییرات زیادی را میان کتاب و سریال شاهد هستیم.

فصل اول این سریال در سال ۲۰۱۳ آغاز شد و پس از روبرو شدن با محبوبیت شاهد تمدید فصل‌های آن بودیم تا اینکه اکنون ششمین این سریال پخش شده است.


6. دروغ‌های کوچک بزرگ

جدیدترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

بازیگران بزرگی مانند نیکول کیدمن، ریز ویترسپون، لورا دِرن، شایلین وودلی و زو کراویتز در سریال دروغ‌های کوچک بزرگ ایفای نقش کرده‌اند و با سریال جذابی طرف هستیم که در یکی دو فصل حسابی طرفدار جمع‌ کرده است.

این سریال از کتابی بسیار پرفروش و محبوب با همین نام، نوشته لیان موریارتی اقتباس شده و فضایی کاملاً زنانه دارد و در ابتدا قرار بود به‌صورت یک مینی‌سریال ساخته شود اما اقبال مخاطبین به سریال دروغ‌های کوچک بزرگ باعث شد سازندگان عزم ساخت فصل دوم این سریال را داشته باشند.

دومین فصل دروغ‌های کوچک بزرگ قرار است در سال ۲۰۱۹ پخش شود و از قرار معلوم مریل استریپ نیز به فصل دوم ملحق خواهد شد.


7. چراغ‌های شب‌جمعه

جدیدترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

اگر اهل فیلم‌های سینمایی ورزشی باشید و به فوتبال آمریکایی علاقه دارید احتمالاً فیلم سینمایی چراغ‌هی شب‌جمعه که سال ۲۰۰۴ اکران شد را به خاطر دارید.

این فیلم بر اساس کتابی با نام چرا‌غ‌های شب‌جمعه: یک شهر، یک تیم و یک رؤیا نوشته اچ.‌جی بیسینجر ساخته شد و داستان آن، روایتی واقعی است از یک تیم فوتبال آمریکایی که از منطقه‌ای کوچک در ایالت تگزاس به قهرمانی‌های بزرگی دست پیدا می‌کند.

پس از موفقیت نسخه سینمایی این کتاب شاهد ساخت سریال آن نیز بودیم که نسبت به نسخه سینمایی به کتاب وفادار نیست و خیال‌پردازی‌های زیادی به آن اضافه شده است.

این سریال برای ورزشکاران و افرادی که طرفدار فوتبال آمریکایی هستند توصیه می‌شود.


8. چیزهای تیز

جدیدترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

طرفداران کتاب‌های جنایی و هیجانی، گلیلین فلین را به‌خوبی می‌شناسند. کتاب دختر گمشده در سال ۲۰۱۲ توسط وی نوشته شد و پس از دریافت موفقیت‌های زیاد در سال ۲۰۱۴ شاهد نسخه سینمایی این کتاب با بازی بن افلک بودیم.

موفقیت فیلم دختر گمشده باعث شد تا سایر آثار گیلین فلین نیز مورد توجه هالیوود قرار بگیرد و کتاب چیزهای تیز، دیگر کتاب نوشته گیلین فلین به مینی‌سریال تبدیل شود.

سریال چیزهای تیز از کتابی با همین نام نوشته گیلین فلین در سال ۲۰۰۶ اقتباس شده و با اثری طرف هستیم که داستان جنایی و هراس‌انگیزی دارد.

این سریال در هشت قسمت ساخته شد و از آنجایی که با یک مینی‌سریال طرف هستیم بعید به‌نظر می‌رسد فصل دیگری داشته باشد. سریال چیزهای تیز داستان جذابی دارد و بازی ایمی آدامز در نقش اول این مینی‌سریال نقدهای خوبی را از منتقدین به‌دست آورده است.


9. بازماندگان

جدیدترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

این سریال از کتابی با همین نام نوشته تام پروتا اقتباس شده و با داستانی عجیب و مرموز طرف هستیم که جمعیت زیادی از کره‌زمین به‌ناگاه بدون هیچ خط و خبری ناپدید می‌شوند.

توجه اصلی این سریال به افرادی است که در زمین باقیمانده‌اند و هر کدام به نوعی به دنبال گمشده‌های خود که ناگهان غیب شده‌اند می‌گردند.

فصل اول سریال بازماندگان در سال ۲۰۱۴ پخش‌ شد و بازخوردهای مثبتی که دریافت کرد سازندگان را به ادامه آن‌ تشویق کرد تا دو سال دیگر نیز این سریال تمدید شود.

سریال بازماندگان سبکی جدی و سرد دارد و مخاطب را به فکر وا‌می‌دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر از سریال‌های Lost یا Missing خوشتان آمده حتماً به تماشای سریال بازماندگان نیز بنشینید.


10. غریبه (Outlander)

جدیدترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

این سریال بر اساس کتابی نوشته دایانا گابالدون ساخته شده است و با داستانی عجیب طرف هستیم که شخصیت‌های آن در زمان سفر می‌کنند.

سریال غریبه در گروه سریال‌هایی که داستان‌های تاریخی را روایت می‌کنند قرار می‌گیرد و جنگ‌ جهانی دوم و جنگ‌های داخلی اسکاتلند که با اختلاف چند صد سال رخ داده‌اند محل روایت داستان این سریال است.

شروع این سریال از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و از آن زمان تاکنون شاهد پخش چهار فصل آن هستیم.


11. سریال دروغگوهای کوچک زیبا

جدیدترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

این سریال که سبک معمایی دارد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های نوجوانان به‌حساب می‌آید و پخش آن از سال ۲۰۱۰ شروع شده است.

سریال دروغ‌گو‌های کوچک زیبا از کتابی نوشته سارا شپرد اقتباس شده و داستان چند دوست را روایت می‌کند که یکی از آن‌ها به‌طرز عجیبی ناپدید می‌شود و یک سال بعد جسدش خانه‌ای قدیمی که متعلق به‌خودش است پیدا می‌شود.

دوستان مقتول برای دستگیری قاتل دست‌به‌کار می‌شوند اما پیام‌های تهدید‌آمیزی از فردی ناشناس با نام مستعار A دریافت می‌کنند. این سریال در هفت فصل ساخته شد و بازخوردهای مثبتی از منتقدین دریافت کرد.


12. جک رایان

جدیدترین سریال‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

این سریال یکی دیگر از آثار تلویزیونی است که از رمان‌های تام کلنزی، نویسنده بزرگ رمان‌های جاسوسی اقتباس شده است.

ایفای نقش جک رایان، به‌عنوان یک مامور کارکشته و خستگی ناپذیر که هرگز از مبارزه با تروریست‌ها و خرابکارها خسته نمی‌شود بر عهده جان کرازینسکی واگذار شده و انصافاً هم باید گفت به خوبی از ایفای نقش جک رایان بر آمده است.

سریال جک رایان از مجموعه کتاب‌های Ryanverse نوشته تام کلنزی اقتباس شده و سال انتشار اولین مجلد این رمان‌ها به ۱۹۸۴ باز می‌گردد.

جالب است بدانید میان سریال جک رایان و داستان کتاب‌هایی که از آن اقتباس شده هیچ شباهتی وجود ندارد و این سریال به‌غیر از نام جک رایان چیز دیگری از کتاب‌ها وام نگرفته است.

فصل اول سریال جک رایان پخش شده و بازخوردهای مثبتی دریافت کرده است، در نتیجه فصل دوم این سریال نیز تأیید شده و قرار است در سال آینده میلادی پخش شود.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار