لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین صنایع دستی
کد خبر: ۱۲۹۳۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 05    -    ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
آندریاس مارکس، مدیر مرکز کلارک مؤسسه هنرهای معاصر مینیاپولیس می گوید: به رغم اینکه ممکن است برخی کشورها هنر بامبو را در ارتباط با سایر صنایع دستی نشان دهند، هیچ کس در توکیو یا کیوتو کار بامبو را عرضه نمی کند، مگر نمایشگاه های خاص مارکس.

لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین صنایع دستی

 لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین صنایع دستیاختصاصی «تابناک باتو»؛ سلیقه و علاقه مندی غربی ها در رابطه با هنر بامبو به یک سنت باستانی ژاپنی برمی گردد.

ژاپن در اواسط قرن نوزدهم در جهان معرفی و شناخته شد و کشتی های تجار غربی که به سرعت به خانه برمی گشتند با هنر عجیب و غریب ژاپنی ها عجین شده بودند. گالری های شخصی و مغازه های لندن و پاریس با چاپگرها، تابلوهای خطاطی و سرامیک های چوبی ژاپنی، پر شده بودند.

لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین صنایع دستی

اما یک شکل هنری سنتی خاص که در آن زمان، ظاهر شد، بافت سبدهای بامبو بود.
در آن زمان بافندگی بامبو تنها در زمینه ابزارهای کاربردی مانند طنابها و ریسمان ها، ظروف آشپزخانه، سبدها و جعبه ها بود و به رغم نیاز به این ابزار و کاربردی بودن آنها این صنایع دستی بین نسل ها دست به دست میشد و به عنوان هنر نخبه یا خاصی تلقی نمی شد.

لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین صنایع دستی

با این حال، در سال های اخیر در غرب سلیقه و درخواست رو به رشدی برای این نوع هنر پیچیده و جالب پدید آمده است، به گونه ای که قیمت برخی از این کالاها تا ده ها هزار دلار نیز رفته است.

لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین صنایع دستی

در حال حاضر نمایشگاه موزه هنر متروپولیتن بیش از 70 اثر هنری بامبو را جمع آوری و نگهداری کرده که مجموعه ای از آخرین و جدیدترین نمونه از هنر بامبو است که علاقه مندان زیادی را به خود جذب و جلب کرده است.

آندریاس مارکس، مدیر مرکز کلارک مؤسسه هنرهای معاصر مینیاپولیس می گوید: به رغم اینکه ممکن است برخی کشورها هنر بامبو را در ارتباط با سایر صنایع دستی نشان دهند، هیچ کس در توکیو یا کیوتو کار بامبو را عرضه نمی کند، مگر نمایشگاه های خاص  مارکس.

لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین صنایع دستی

همچنین ضمن بررسی تاریخی علاقه مندی غربی ها به هنر بامبو در دهه 1980 به محبوبیت روزافزون این هنر باستانی ژاپن در آمریکا نیز اشاره می کند که در آن بین، او به نام Lloyd Cotsen نماینده سابق شرکت غول پیکر لوازم آرایشی Neutrogena اشاره می کند که مجموعه ای از سبدهای بامبو را برای تبلیغ صنعت خود (قرار دادن لوازم آرایشی در این سبدها) خریداری می کرد.

لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین صنایع دستی

او اشاره می کند، دلیل علاقه مندی به هنر بامبو در غرب علاوه بر زیبایی و ظرافت آن کیفیت مطلوب چوب بامبو و از طرفی عقاید سنتی مبنی بر انرژی های مثبت این گیاه و حامل خوش شانسی بودن آن برای مصرف کننده است، مجموع این خصایص باعث شده که هنر بافت بامبو به یکی از گران قیمت ترین و لوکس ترین صنایع دستی تبدیل شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
1
8
لوکس ترین صنایع دستی فرش ایران است برادر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
این هنر در استان گیلان و لاهیجان هم وجود دارد خیلی زیباست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار