تولید واکسن دوگانه «آنفلوانزا- نیوکاسل» در کشور
کد خبر: ۱۲۹۳۰
تاریخ انتشار: 2015 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
سید رضا ابراهیمی در حاشیه همایش گرامیداشت ۶۰ سالگی صنعت پرورش مرغ تخم گذار درباره تولید واکسن دوگانه «آنفلوانزا - نیوکاسل» اظهارداشت: براساس قرارداد با نمایندگان استانی تاکنون ۳۰ درصد نیاز کشور به این واکسن، در داخل تولید شده و قرار است تا پایان سال مابقی آن تولید شود.
 
ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دوز از این واکسن تولید شده و واکسن مذکور با دوز کمتر تأثیرگذاری بیشتری دارد، گفت:تیپ واکسن تولید شده H۹N۲ است.
 
در ادامه حسین گودرزی، مدیر تحقیقات بیماری‌های طیور مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی نیز اظهارداشت: مرغدارها باید مسائل بهداشتی را در واحد خود ارتقا دهند و از نقل و انتقال وسایل مشکوک به آلودگی بپرهیزند، ضمن اینکه هر جا لازم است ضدعفونی انجام شود و تولیدکنندگان بیش از سال‌های گذشته به این موضوع دقت کنند.
 
مدیر تحقیقات بیماری‌های طیور رازی با بیان اینکه احتمال بیشتری برای شیوع آنفلوانزا پرندگان در زمستان وجود دارد، گفت: خوشبختانه بیماری آنفلوانزای تیپ H۵N۱ از انسان به انسان منتقل نمی‌شود.
مهر
 
مدیر تحقیقات بیماری‌های طیور مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی ادامه داد: بهترین کار برای مبارزه با آنفلوانزی پرندگان ریشه‌کنی و از بین بردن طیور آلوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار