رکورددار اسکار خارجی وارد میدان شد
کد خبر: ۱۲۸۷۶
تاریخ انتشار: 2015 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
سینمای ایتالیا که رکوردار کسب جایزه اسکار خارجی است‌، نماینده‌اش را برای حضور در هشتادوهشتمین دوره جوایزسینمایی اسکار معرفی کرد.

سینمای ایتالیا فیلم «بد نباش» ساخته کلودیو کالیگاری را به عنوان نماینده خود در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی جوایز اسکار 2016 معرفی کرد. کالیگاری چندی پیش درگذشت.

داستان این فیلم که به‌صورت ویژه در جشنواره فیلم ونیز به روی پرده رفت، در دهه 1990 در اطراف شهر رم اتفاق می‌افتد و به موضوع مواد مخدر می‌پردازد که پس از نمایش در ونیز در سینماهای ایتالیا اکران عمومی شد اما تاکنون با عملکرد نه چندان موفق تنها 300 هزار دلار در طول سه هفته فروخته است.

کمیته اسکار سینمای ایتالیا فیلم «بد نباش» را در نهایت از میان چندین فیلم که شاخص‌ترین آن «مادر من» ساخته نانی مورتی بود به عنوان نماینده این کشور پرافتخار در عرصه جوایز اسکار انتخاب کردند.

فیلم‌های مطرح امسال سینمای ایتالیا در جشنواره کن چون «جوانی» ساخته پائولو سورنتینو و داستان داستان‌ها به کارگردانی متئو گارونه به دلیل انگلیسی زبان بودن به صورت خودکار از فهرست نامزدهای معرفی به اسکار حذف شدند.

سینمای ایتالیا با کسب 14 جایزه در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار رکورددار است و آخرین بار در سال 2014 با فیلم «زیبایی بزرگ» ساخته «پائولو سورنتینو» موفق به کسب این جایزه شد. «واکسی» ساخته «ویتوریو دسیکا»(1947)؛ «دزد دوچرخه» از «ویتوریو دسیکا» (1950 )؛ «دیوارهای مالاپاگا» ساخته «رنه کلمنت» (1951)؛ «استرادا» ساخته «فدریکو فلینی»(1957)؛ «شب‌های کابیریبا» ساخته «فدریکو فلینی»(1958)؛ «هشت‌ونیم» به کارگردانی «فدریکو فلینی» (1964)؛ «دیروز، امروز، فردا» به کارگردانی «ویتوریو دسیکا» (1965)؛ «بازپرسی درباره یک شهروند دور از سوظن» به کارگردانی «الیو پتری» (1971)؛ «باغ خانواده فینتسی کونتینی» ساخته «ویتوریو دسیکا»(1972)؛ «آمارکورد» از «فدریکو فلینی» (1975)؛ «سینما پارادیزو» به کارگردانی «جوزپه تورناتوره»(1990)؛ «مدیترانه» از «گابریل سالواتوره» (1992)؛ «زندگی زیباست» به کارگردانی «روبرتو بنینی» (1999) فیلم‌هایی بودند که این جایزه را برای ایتالیایی‌ها گرفتند.

تاکنون 71 کشور فیلم‌های خود را برای جوایز اسکار 2016 به آکادمی معرفی کرده‌اند، در حالی که آخرین مهلت ارسال و معرفی آثار برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی هشتادوهشتمین دوره جوایز اسکار نیز روز اول اکتبر (نهم مهرماه) تعیین شده است.

تمامی فیلم‌های متقاضی حضور در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی جوایز اسکار باید بین تاریخ اول اکتبر 2014 تا سی‌ام سپتامبر 2015 در کشورهای مبدا اکران شده باشند.

رای‌گیری نهایی جوایز اسکار روز هشتم ژانویه خاتمه می‌یابد و فهرست پنج نامزد نهایی بهترین فیلم خارجی اسکار 2016 روز 14 ژانویه سال آینده معرفی می‌شوند.

سال گذشته که رکورد 83 کشور فیلم‌های خود را به آکادمی اسکار معرفی کردند، در نهایت فیلم «آیدا» به کارگردانی «پاول پاولیکوفسکی» از لهستان موفق به کسب جایزه اسکار خارجی شد.

مراسم سالانه اعطای جوایز هشتاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 28 فوریه (نهم اسفندماه) در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار