تکذیب شایعه گور دسته‌جمعی در عربستان+تصاویر
کد خبر: ۱۲۸۴۵
تاریخ انتشار: 2015 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
به تازگی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویری مدعی شدند که حکومت سعودی در حال دفن دسته جمعی زائران بیت‌الله الحرام به خصوص زائران ایرانی است.

به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

بنابر اظهارات سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت تعداد جان‌باختگان فاجعه منا  228 نفر، تعداد مفقودین 248 نفر و تعداد مجروحان 27 نفر اعلام شد.

شایعه

پس از فاجعه ای که در منا اتفاق افتاد بازار شایعات در داخل کشورمان داغ شد. به تازگی برخی کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار تصویری مدعی شدند که حکومت سعودی در حال دفن دسته جمعی زائران بیت الله الحرام به خصوص زائران ایرانی است.

واقعیت

اما واقعیت این است که این تصاویر مربوط به زلزله سال 92 پاکستان است که در آن تعداد زیادی از مردم این کشور جان خودشان را از دست دادند.

تعدادی از این تصاویر را مشاهده می‌کنید:

همچنین در همین رابطه امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه نیز در واکنش به تلاش عربستان برای دفن کشته شدگان در گورهای جمعی، گفت: با این کار به شدت مخالف هستیم و هیچ مجوزی برای دفن قربانیان ایرانی در عربستان به این کشور نمی‌دهیم.

افکار نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار