طرز تهیه مرغ شکم پر با انار
کد خبر: ۱۲۸۳۹
تاریخ انتشار: 2015 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
ابتدا مرغ را تمیز کنید و همه قسمت‌های داخل و بیرون مرغ را به نمک و فلفل و زعفران آبکرده آغشته کنید. سپس مرغ را 2 ساعت در یخچال قرار دهید.
مواد لازم:

مرغ متوسط: یک عدد،‌
انار دانه شده: یک لیوان،
آب انار: یک لیوان ،
رب انار: یک قاشق غذاخوری،
آلو بخارا: 8 تا 10 عدد،
زرشک: 2 قاشق غذاخوری ،
گردوی خرد شده: نصف لیوان ،
سبزی معطر خرد شده شامل: جعفری، گشنیز، برگ سیر، ترخون و
مرزه: 5 قاشق غذاخوری،
نمک و فلفل و زعفران آب کرده: به میزان لازم ،
پیاز: یک عدد ، سیر: 3 حبه ،
کره یا روغن آب کرده: نصف فنجان

طرز تهیه مرغ شکم پر با انار


طرز تهیه:

ابتدا مرغ را تمیز کنید و همه قسمت‌های داخل و بیرون مرغ را به نمک و فلفل و زعفران آبکرده آغشته کنید. سپس مرغ را 2 ساعت در یخچال قرار دهید.

پیاز و سیر را نگینی خرد کرده و تفت دهید. در این مرحله سبزی خرد شده را به سیر و پیاز بیفزایید و صبر کنید تا سبزی سرخ شود. آلو بخارا را از قبل بشویید و خیس کنید. زرشک را نیز پس از شست‌وشو در آبکش بریزید تا آب آن برچیده شود.

گردو و دانه‌های انار را به سبزی سرخ‌شده بیفزایید و همه مواد را مخلوط کنید. در نهایت نمک، فلفل، زرشک و آلو را به مواد داخل شکم مرغ اضافه کرده و داخل مرغ را با این مواد پر کنید. سپس کره یا روغن آب کرده را روی آن بریزید.

قسمت باز شکم مرغ را با خلال دندان به هم وصل کنید یا با نخ و سوزن بدوزید، ران‌های مرغ را هم حتما با نخ محکم ببندید و پس از قرار دادن در یک ظرف مناسب، آب انار را روی مرغ بریزید. روی ظرف را با ورق آلومینیوم بپوشانید و در فر با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد، به مدت 1.5 ساعت قرار دهید.

بعد از اتمام زمان پخت اولیه روی ظرف را باز کنید و بار دیگر در فر بگذارید تا آب انار کاملا به خورد مرغ برود و کمی طلایی رنگ شود. این غذا را با کمی خیارشور و زیتون تزئین و با نان یا برنج نوش جان کنید.

جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار