جزئیاتی دلخراش از تشخیص هویت جان‌باختگان منا
کد خبر: ۱۲۸۲۲
تاریخ انتشار: 2015 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع از وضعیت دلخراش قربانیان حادثه منا در داخل کانتینرها گفت.

صالح اطهری‌فرد، سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع،درباره آخرین جست‌‌و‌جو‌ها برای مشخص شدن وضعیت اعضای مفقود کاروان قرآنی اظهار کرد: از صبح امروز به همراه مسئولان بعثه و مدیران کاروان‌ها برای شناسایی قربانیان ایرانی حادثه منا به سمت سردخانه‌های نگهداری اجساد که در واقع کانتینرهایی هستند، آمده‌ایم.

وی افزود: در کنار سردخانه‌ها ال‌سی‌دی‌ بزرگی قرار داده‌اند که تصاویر هزار و 107 جسد از صبح در این ال‌سی‌دی پخش شده است تا مدیران کاروان‌ها اجساد را چک کنند و آنهایی که فکر می‌کنند ایرانی هستند و شباهتی به ایرانیان دارند، به همراه کدی که روی آنها زده شده است، به مسئولان سعودی اعلام کنند تا بتوانند این اجساد را داخل سردخانه‌ها ببینند و در صورت اطمینان از ایرانی بودن و یا تشخیص هویت، ترخیص کنند.

اطهری‌فرد در ادامه گفت: بنده هزار و 107 عکس از اجساد را از صبح دیده‌ام، اما هیچیک از سه مفقودی کاروان قرآنی در بین این عکس‌ها نبودند.

وی ضمن وخیم توصیف کردن وضعیت نگهداری اجساد ادامه داد: امشب نیز دو کانتینر دیگر که اجساد در داخل آنها روی هم تلنبار شده است، تخلیه می‌شوند و پس از عکسبرداری از اجساد، تصاویر را می‌بینیم تا در صورت وجود اجساد ایرانی، شناسایی انجام شود.

سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع عنوان کرد: متأسفانه وضعیت اجساد در کانتینر‌ها خیلی وحشتناک است تا جایی که نزدیک به 100 جسد را داخل چادرهای بزرگ ریخته‌ و سپس داخل کانتینرها گذاشته‌اند و کف کانتینرها پر از خون است و در اطراف سردخانه‌ها بوی خون راه افتاده است.

وی ادامه داد: خونابه‌ها از داخل کامیون‌ها جاری است، همه اجساد تغییر چهره داده‌اند و از قیافه افتاده‌اند. متاسفانه صورت‌ها له شده و سیاه شده است و بیشتر چهره‌ها قابل تشخیص نیست؛ بعضی از اجساد نیز مشخص است که ضربه مغزی شده‌اند و از بینی و گوش آنها خون آمده است.

وی اضافه کرد: یک سری از اجساد، کارت‌های شناسایی بر گردن خود دارند که تشخیص آنها راحت‌تر است اما کسانی که کارت شناسایی بر گردن نداشتند تشخیص آنها بسیار سخت بود و باید حدس می‌زدیم که کدام اجساد ایرانی هستند. سرمای سردخانه‌ها کم است که این اجساد بو گرفته‌اند و اطراف کانتینرها بوی تعفن می‌دهند.

اطهری‌فرد در ادامه گفت: هم‌اکنون کار شناسایی هزار و 107 جسدی که از آنها عکس گرفته شده است به پایان رسید و عکس‌های اجساد دو کانتینر دیگر را امشب می‌بینیم.

منبع:ایکنا
برچسب ها: منا ، اجساد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار