گروگانگیری ۲ دانشجو، برای پولدارشدن
کد خبر: ۱۲۷۶۲
تاریخ انتشار: 2015 September 28    -    ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
۲ پسر دانشجو برای رسیدن به پول نقشه گروگانگیری کشیدند.آنها پس از ربودن پسربچه 10ساله‌اي در دزفول قصد اخاذي 200ميليون توماني از خانواده‌اش را داشتند اما به دام افتادند.

عصر جمعه، وقتي پسربچه 10ساله‌اي از خانه‌شان در كوي مقاومت شهرستان دزفول خارج شد تا به نانوايي برود، 2جوان موتورسوار مقابلش توقف كردند. مردان جوان از چند روز قبل پسربچه 10ساله و خانواده‌اش را زيرنظر داشتند و مي‌دانستند كه پدر خانواده در جزيره كيش مشغول به‌كار است و آنها وضعيت مالي خوبي دارند. آنها پسر بچه‌ را ربودند و اين شروع سناريوي گروگانگيري بود كه 2پسردانشجو از مدتي قبل آن را طراحي كرده بودند.

دقايقي از اين ماجرا گذشته بود كه زنگ تلفن همراه پدر پسربچه به صدا درآمد. وقتي گوشي را برداشت، صداي مردي را شنيد كه مي‌گفت:«پسرت را دزديده‌ايم، اگر مي‌خواهي او را زنده ببيني، بايد 200ميليون تومان پرداخت كني». لحن جوان ناشناس كاملا جدي بود و مرد كه وحشت كرده بود بلافاصله با همسرش در دزفول تماس گرفت و آنجا بود كه فهميد پسرشان از وقتي كه براي خريد نان خانه را ترك كرده هنوز بازنگشته است.

طولي نكشيد كه با تماس خانواده پسربچه، پليس هم در جريان قرار گرفت. تيمي از كارآگاهان وارد عمل شدند و تحقيقات براي دستگيري آدم‌ربايان و رهايي پسربچه ربوده شده شروع شد. تماس‌هاي گروگانگيران ادامه داشت و در اين ميان نخستين راهي كه براي دستگيري آنها به ذهن مي‌رسيد، معامله با آدم‌ربايان بود. جوان ناشناس آخرين باري كه با پدر گروگان 10ساله تماس گرفت، از زبان او شنيد كه آنها حاضرند براي آزادي پسرشان 200ميليون تومان پرداخت كنند. در حقيقت پدر گروگان طبق آموزش‌هايي كه پليس به او داده بود حاضر شده بود با آدم‌ربايان وارد معامله شود. جوان ناشناس يكي از خيابان‌هاي دزفول را براي تحويل گرفتن پول تعيين كرد و قرار شد زماني كه 200ميليون تومان را دريافت كرد، گروگانشان را رها كند.

چند ساعت از ماجراي آدم‌ربايي گذشته و هوا كاملا تاريك شده بود. مأموران پليس محل قرار را محاصره كرده و آنجا را به‌صورت نامحسوس زيرنظر گرفتند. وقتي سر و كله جوان موتورسواري در آن محل پيدا شد، كارآگاهان وارد عمل شدند و او را دستگير كردند. جوان 21ساله يكي از گروگانگيران بود كه تصور مي‌كرد تا دقايقي ديگر پولدار مي‌شود اما وقتي اسلحه پليس را مقابل صورتش ديد، اعتراف كرد و محل نگهداري گروگانشان را لو داد.

لحظاتي بعد مأموران راهي اين محل كه خانه‌اي ويلايي بود، شدند و در عملياتي ضربتي توانستند دومين متهم را دستگير و پسربچه 10ساله را آزاد كنند. به گفته سرهنگ حاتمي، رئيس پليس آگاهي استان خوزستان، هر دو متهم كه دانشجو هستند و هيچ سابقه‌ كيفري ندارند در بازجويي‌ها اعتراف كردند كه براي رسيدن به پول نقشه گروگانگيري كشيد‌ند و پس از شناسايي خانواده گروگانشان، آنها را چند روز زيرنظر گرفتند تا بتوانند نقشه آدم‌ربايي را عملي كنند. متهمان پس از اعتراف به جرم خود با قرار قانوني راهي بازداشتگاه شدند و تحقيقات از آنها ادامه دارد.

همشهری آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار