درآمد مالیاتی ایران از نفت سبقت گرفت
کد خبر: ۱۲۷۶۱
تاریخ انتشار: 2015 September 28    -    ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
تنها در حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی ایران وابسته به درآمد نفتی است و تقریبا ۲۰ درصد از درآمد نفتی کشور برای اهداف توسعه‌ای روانه صندوق توسعه ملی می‌شود.
 
دولت جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در تقریبا ۵۰ سال اخیر توانست درآمد مالیاتی خود را بر درآمد نفتی افزایش دهد.

البته از زمانیکه دولت ایران وابستگی دیرینه خود را از نفت به دلیل سقوط بهای طلای سیاه به درآمدهای مالیاتی تغییر داد این امر محقق گردید.

در همین حال معاون مدیرعامل شرکت نفت ایران در مصاحبه با «گاردین» اعلام کرد: استراتژی اقتصادی رئیس جمهور ایران کاهش چشمگیر وابستگی به نفت و در مقابل جمع آوری مالیات بصورت نظامند می باشد.

علی کاردور افزود: تنها در حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی ایران وابسته به درآمد نفتی است و تقریبا ۲۰ درصد از درآمد نفتی ایران برای اهداف توسعه ای روانه صندوق توسعه ملی می شود.

وی تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران قراردادهای پرمنفعت نفتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار (۶۶ میلیارد پوند) که حدود ۴۵ درصد میادین فراساحلی و خشکی را در بر می گیرد تا ماه نوامبر به سرمایه گذاران خارجی پیشنهاد خواهد کرد.

همچنین معاون مدیرعامل شرکت نفت ایران به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر روزانه ۳ میلیون بشکه نفت تولید می کنیم که ۱.۳ میلیون بشکه صادر می شود، اما انتظار داریم که این رقم در ماه می یا ژوئن سال آینده میلادی به ۲.۳ میلیون بشکه در روز برسد.

مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار