پوست موز معجزه ای برای پوست
کد خبر: ۱۲۶۶۲۹
تاریخ انتشار: 2018 November 07    -    ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
موز یکی از میوه‌های پر خاصیت است که خواص زیادی برای سلامتی دارد. ولی امروز ما می‌خواهیم درباره خواص پوست موز با شما صحبت کنیم. پوست موز برای زیبایی پوست و مو معجزه می‌کند و بسیار توصیه می‌شود از ان استفاده کنید.

پوست موز معجزه ای برای پوستموز یکی از محبوب‌ترین میوه‌های خوراکی در بین خانواده‌ها است و خیلی از مردم از خوردن آن لذت می‌برند. خوردن موز برای سلامتی بسیار مفید بوده و به دلیل داشتن مواد مغذی یکی از بهترین تقویت کننده‌های سلامتی به‌شمار می‌رود.

پوست موز معجزه ای برای پوست

اما شاید نکته‌ی جالب اینجا باشد که تقریبا تمام مواد مغذی و اساسی موز در پوست آن نهفته شده است! پوست موزبرای زیبایی پوست شما بسیار مفید است و باید در رژیم زیبایی‌تان گنجانده شود. برای آگاهی از خواص عجیب پوست موزمتن زیر را بخوانید.

از بین بردن میخچه و زگیل

پوست موزسرشار از آنزیم‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی است که به شما کمک می‌کنند با امنیت کامل از دست میخچه‌ی پای خود رها شوید. آن‌ها همچنین با ویروس مولد میخچه نیز مبارزه می‌کنند.

قسمتی بزرگتر از اندازه میخچه را از پوست موزببرید.

قسمت داخلی پوست موزرا روی ناحیه مورد نظر قرار دهید.

با باند یا نوار آن را بپوشانید.

تمام طول شب را به آن وقت دهید.

صبح روز بعد پوست موزرا بردارید.

این کار را به مدت چند هفته کوتاه انجام دهید تا بهبودی حاصل شود.

از این روش برای از بین بردن زگیل هم می‌توانید استفاده کنید.

پوست موز معجزه ای برای پوست

کاهش لکه‌های پوستی

قسمت داخلی پوست موز برای رفع لکه‌های پوستی بسیار مفید می‌باشد. وجود ویتامین‌های A. و B.، C.، E. در پوست موز برای پوست مفید بوده و به ترمیم لکه‌های آن کمک می‌کند. به علاوه به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا، لکه‌های سیاه را نیز کاهش می‌دهند.

به آرامی قسمت داخلی پوست موز را به مدت پنج تا ده دقیقه به پوستتان بمالید. (می‌توانید قسمت فیبری سفید آن را جدا کرده و روی صورت بگذارید).

برای حداقل ۲۰ دقیقه اجازه بدهید که فیبر‌های آن روی پوست شما بماند.

روزی ۲ تا ۳ بار این عمل را تکرار کنید تا لکه‌های پوستی محو شوند.

از بین بردن ضایعات روی پوست

از پوست موز می‌توانید در از بین بردن ضایعات زشت روی پوست هم استفاده کنید. آن‌ها حاوی آنزیم‌هایی هستند که به حل کردن این ضایعات کمک می‌کند.

قسمتی از پوست موزرا به اندازه محل مورد نظر ببرید.

قسمت سفید آن را روی پوست قرار دهید.

در طول شب آن‌را نگه دارید.

صبح روز بعد پوست موز را ار پوستتان برداشته و با آب بشویید.

این عمل را تا زمانی که ضایعه روی پوستتان هست تکرار کنید (۲ تا ۴ هفته).

درمان خشکی و خارش بیش از حد

اسید‌های چرب و آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر لوتئین که در قسمت داخلی پوست موز قرار دارند، از پوست محافظت کرده و همچنین باعث آب‌رسانی به پوست می‌شوند که از خشکی و خارش آن جلوگیری می‌کند.

قسمت داخلی پوست موز را به محل مورد نظر مالیده و نیم ساعت صبر کنید. بعد با آب سرد بشویید و روزی دوبار این کار را تکرار کنید.

راه دوم این است که قسمت داخلی پوست موزرا با کمی روغن زیتون به محل مورد نظر بمالید و در طول روز چندبار این عمل را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

کاهش دادن پف زیر چشم

از پوست موز برای تازه کردن چشم و کم کردن پف زیر آن می‌توانید استفاده کنید. پتاسیم موجود در پوست موز باعث کمک به از بین رفتن سیاهی و پف دور چشم می‌شود و همچنین به دلیل ماهیت مرطوب کننده‌ای که دارد باعث کاهش سیاهی زیر چشم نیز می‌شود.

فیبر سفید داخل پوست موز را با کمک کشیدن یک قاشق به داخل آن جمع آوری کنید.

این فیبر را با ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوورا تازه مخلوط کنید و خمیر به‌دست بیاورید.

به آرامی این خمیر را به دور چشم‌هایتان بگذارید.

پانزده دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید.

درصورت نیاز این عمل را تکرار کنید.

بهداشت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار