موتورولا 87 ساله شد
کد خبر: ۱۲۶۳۸
تاریخ انتشار: 2015 September 27    -    ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
موتورولا را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین رهبران دنیای ارتباطات و الکترونیک دانست که چندی است به بخشی از کمپانی لنوو تبدیل شده است؛ اما پایه گذاری این شرکت به سال‌ها قبل باز می‌گردد.

این هفته موتورولا به سن 87 سالگی می‌رسد، به همین دلیل سعی داریم به خاطر این سابقه درخشان و فعالیت‌های مفید این کمپانی قدیمی در پیشرفت صنعت مخابرات و ارتباطات تبریک بگوییم.

این تولید کننده لوازم الکترونیکی در سال 1928 توسط Paul V.Galvin و برادرش Joseph به عنوان یک شرکت تولیدی با نام Galvin در شیکاگو تاسیس شد.

اولین محصول این شرکت، حذف باتری‌های خانگی بوده و به دستگاه‌های موجود در خانه‌ها همانند رادیوهای قدیمی اجازه می‌داد تا با برق خانگی استاندارد نیز کار کنند.

در سال 1930 کارخانه گالوین، اولین رادیو موتورولا را معرفی نمود، این محصول اولین رادیو موفق نصب شده بر روی اتومبیل‌ها لقب گرفت.

در سال 1947 کمپانی گالوین، نام خود را به موتورولا تغییر داد و وارد دنیای مدرنی از تولیدات الکترونیکی شد.

این کمپانی تولید محصولات الکترونیکی را ادامه داد و در سال 1947 موفق شد اولین تلویزیون خود را به بازار معرفی کند، مدل Golden View به دلیل قیمت بسیار مناسبش، توانست بین مردم محبوبیت بالایی را از آن خود کند. از این تلویزیون در طول یک سال حدود 100 هزار عدد تولید شده و به فروش رسید.

در سال 1955 این کمپانی از لوگوی جدید برند خود که با نام M تزیین شده بود، رونمایی کرد؛ لوگویی که هنوز هم روی محصولات این کمپانی قدیمی وجود دارد.

در سال 1983 موتورولا وارد تولید سیستم الکترونیکی موبایل شد و اولین تلفن همراه قابل حمل یا پرتابل در جهان را با نام Motorola DynaTAC تولید کرد.

این حرکت اولین قدم برای تولید موبایل‌هایی بود که امروز در مدل‌های مختلف و سایزهای کوچک و بزرگ تولید شده و دست به دست مردم جهان می‌چرخد.

آی تی رسان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار