اولین حضور تجار لندنی در ایران پس از 10 سال
کد خبر: ۱۲۶۳۶
تاریخ انتشار: 2015 September 27    -    ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
نخستین هیئت بلند پایه بازرگانی انگلیس پس از توافق ایران و ۵+۱ برای دیدار با مقامهای اقتصادی کشورمان هفته آینده وارد تهران می شود.
 
هیئت بلندپایه 24 نفره سرمایه گذاری - بازرگانی انگلیسی دهم مهرماه برای دیدار با مقامهای اقتصادی ایران وارد تهران می شوند، ریاست این هیئت تجاری به عهده مارتین جانسون، مدیر اتاق بازرگانی ایران - انگلیس است، ریچارد دالتون، سفیر سابق انگلیس در تهران، نیز این هیئت را همراهی می کند.

در این هیئت بلند پایه، نمایندگان چند شرکت فعال در زمینه نفت و گاز حضور دارند و آماده مذاکره با ایران برای حضور در صنعت نفت و گاز ایران هستند؛ پیش از این شرکتهای شل و بریتیش پترولیوم برای حضور در صنعت نفت ایران اعلام آمادگی کرده بودند.

این نخستین حضور یک هیئت تجاری از انگلستان در این سطح ظرف یک دهه گذشته است.

فیلپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس اول شهریورماه با وزیر نفت ایران دیدار و گفتگو کرد و بیژن زنگنه پس از آن دیدار گفت: وجود فراز و نشیب و تلخی و شیرینیهایی که در روابط دو کشور وجود داشت اعتقادمان این است که باید دوران جدیدی از روابط بر پایه احترام متقابل و روابط برد – برد بین شرکتهای دو طرف شکل بگیرد.

وزیر نفت با بیان این که در این دیدار نیز همانند دیدارهای گذشته عنوان شد که ایران امروز با 14 سال گذشته تفاوتهای زیادی دارد، تصریح کرد: انگلیسیها برای موفقیت درایران علاوه بر سرمایه گذاری باید برای تولید مشترک در ایران نیز تلاش کنند و فقط بازار ایران را برای فروش کالا نبینند بلکه بازار منطقه را از طریق ایران پوشش دهند.

دیدار انگلیسها اما به دیدار وزیر نفت و وزیر امور خارجه انگلیس ختم نشد، پس از آن کاردار انگلیس 28 شهریورماه با معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت دیدار کرد. امیر حسین زمانی نیا پس از آن دیدار اظهار کرد: در این دیدار درباره اولویت همکاری بین دو کشور پس از لغو تحریمها مذاکراتی انجام شد.

تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار