سرمایه‌گذاری ۲.۸ میلیارد دلاری دوشرکت فرانسوی در فرودگاه امام(ره)
کد خبر: ۱۲۶۲۱
تاریخ انتشار: 2015 September 27    -    ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
پروژه 2.8 میلیارد دلاری توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) که بزرگترین پروژه حمل و نقل ایران به شمار می رود، توسط 2 شرکت فرانسوی انجام خواهد شد.

گاردین گزارش داد، دو شرکت فرانسوی بویگوس و ایرپورتس دو پاریس، در حال مذاکره با مقامات ایرانی برای ساخت دومین پایانه فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران هستند.

در ماه اوت، رسانه های ایرانی گزارش دادند که محمد خداکرمی، سرپرست سازمان هواپیمایی، میزبان هیئتی از شرکت ایرپورتس دو پاریس بود که در این دیدار دو طرف توافق کردند این شرکت فرانسوی در توسعه پایانه جدید فرودگاه امام خمینی (ره) مشارکت کند.

پایانه جدید ایرانشهر ظرفیت تردد 20 میلیون مسافر را خواهد داشت، در حالی که پایانه فعلی ظرفیت 6 میلیون مسافر را دارد و قرار است پس از لغو تحریم ها، در طی 5 سال احداث شود.

توافق هسته ای که در ماه جولای منعقد شد، موجب لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران خواهد شد.

کاهش تحریم ها درهای بازار 79 میلیون نفری ایران را به روی شرکت های خارجی خواهد گشود. از هم اکنون بسیاری از شرکت های غربی برای تصاحب فرصت های پرسود موجود در اقتصاد ایران صف کشیده اند.

فرانسه در تلاش برای احیای روابط قوی اقتصادی با ایران، اخیرا یک دفتر توسعه تجاری در تهران راه اندازی کرده است.

حجم مبادلات تجاری ایران و فرانسه به دلیل تشدید تحریم های غرب علیه تهران، از حدود 4.5 میلیارد دلار در سال 2004 به 565 میلیون دلار در سال 2013 کاهش یافت.

ایران که دارای 17 اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است، امیدوار است بتواند در طی 10 سال آینده تعداد گردشگران خارجی اش را از 4.5 میلیون نفر به 20 میلیون نفر برساند.

مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران گفته که این کشور امیدوار است تا سال 2025، سالانه 25 تا 30 میلیارد دلار از صنعت گردشگری درآمد داشته باشد.

تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار